نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که مراقبت‌های درمانی بی‌کیفیت سالانه به پنج میلیون مورد فوت در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط منجر می‌شود.

کیفیت پایین درمان عامل مرگ سالانه ۵ میلیون نفر در جهان

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که مراقبت‌های درمانی بی‌کیفیت سالانه به پنج میلیون مورد فوت در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط منجر می‌شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، همچنین نتایج این مطالعه حاکی از آن است که سالانه حدود ۳.۶ میلیون مورد فوت دیگر نیز به دلیل عدم دسترسی به خدمات درمانی اتفاق می‌افتد.

یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه سلامت عمومی هاروارد گفت: با توجه به یافته‌های بدست آمده می‌توان اظهار داشت که تنها یک چهارم از جمعیت کشورهایی با میزان درآمد پایین یا متوسط بر این باورند که سیستم سلامت کشورشان به درستی عمل می‌کند.

درحالیکه در بسیاری از این کشورها پیشرفت‌های چشمگیری در بهبود دسترسی به خدمات مراقبتی بدست آمده، یافته‌ها نشان می‌دهد ارائه خدمات مراقبتی "نامطلوب و بی‌کیفیت" حتی بیش از "عدم دسترسی" به این خدمات می‌تواند موجب مرگ و میر افراد شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد مرگ و میرهای جهانی در سال بر اثر خدمات مراقبتی نامطلوب پنج برابر بیش از تعداد فوتی‌ها بر اثر بیماری HIV/AIDS و بیش از سه برابر بیشتر از نرخ قربانیان دیابت است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، در واقع خدمات مراقبتی بی‌کیفیت عامل اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های درمان‌پذیر است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha