سلامت نیوز :مدیركل دفتر سلامت جمعیت خانواده وزارت بهداشت و درمان گفت: در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه یك نفر روانشناس بالینی در تیم‌های پزشك خانواده در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس ، اسماعیل مطلق  در جلسه ستاد ساماندهی جوانان كه در دفتر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: توسعه اجرای طرح پزشك خانواده در سطح كشور در برنامه پنجم توسعه لحاظ شده است كه بر این اساس مقرر شده، تمام شهرهای كشور تحت پوشش این طرح قرار گیرند.
مدیركل دفتر سلامت جمعیت خانواده وزارت بهداشت و درمان افزود: در حال حاضر طرح پزشك خانواده در شهرهای زیر 20 هزار نفر در حال اجرا است.

* 3 استان، پایلوت اجرای طرح پزشك خانواده در شهرهای 50 هزار نفری
وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح پزشك خانواده در كشور مقرر شد كه شهرهای 50 هزار نفری نیز مسئول این طرح قرار گیرند كه بر این اساس سه استان، پایلوت اجرای طرح پزشك خانواده در شهرهای 50 هزار نفری شده‌اند.
وی با اشاره به ضرورت مشاوره قبل از ازدواج گفت: حضور روانشناس بالینی در تیم‌های پزشك خانواده می‌تواند بستر را برای افزایش مشاوره‌های قبل از ازدواج در این شهرستان نیز فراهم كند.

* افزایش ساعت مشاوره قبل از ازدواج از نیم ساعت به 2 ساعت
مدیركل دفتر سلامت جمعیت خانواده وزارت بهداشت و درمان افزود: در حال حاضر میزان مشاوره قبل از ازدواج در كشور در حدود نیم ساعت است كه با اجرای طرح امیدوارم این میزان مشاوره به دو ساعت افزایش یابد.

* از سال آینده ارائه كارگاه‌های مشاوره قبل از ازدواج در دانشگاه كشور
مدیركل دفتر سلامت جمعیت خانواده وزارت بهداشت و درمان از حضور 800 كارشناس مشاوره در سطح دانشگاه‌های سراسر كشور خبر داد گفت: با توجه به ضرورت اجرای مشاوره قبل از ازدواج از اردیبهشت ماه سال آینده این امكان در دانشگاه‌های سراسر كشور فراهم می‌شود.
وی خاطر نشان كرد: در حال حاضر در 30 دانشگاه، كارگاه تربیت مربی و مشاور شكل گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha