وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حقوق 110 هزار نفر از نیروهای قراردادی و شرکتی این وزارتخانه از درآمدهای بیمارستانی تامین می شود و این امر بار مالی زیادی بر دوش وزارت بهداشت گذاشته است.

حقوق 110 هزار نفر از محل درآمدهای بیمارستانی تامین می شود

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حقوق 110 هزار نفر از نیروهای قراردادی و شرکتی این وزارتخانه از درآمدهای بیمارستانی تامین می شود و این امر بار مالی زیادی بر دوش وزارت بهداشت گذاشته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح کلینک تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد افزود: وزارت بهداشت تمایل زیادی برای تغییر وضعیت کارکنان قراردادی به رسمی دارد تا حقوق های آنان نیز توسط دولت پرداخت شود.
وی بیان کرد: برخی از مراکز بیمارستانی و درمانی هم با کمبود نیرو مواجه هستند اما تامین نیرو باید بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور صورت گیرد.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مراکز بیمارستانی تازه تاسیس در اولویت تامین نیرو قرار می گیرد، افزود: مراکز بیمارستان باید به انواع امکانات مورد نیاز تجهیز شود تا اعزام بیماران به سایر مراکز به کمترین حد خود برسد.
قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات این وزارتخانه در بخش تامین اعتبار، پرداخت های دیرهنگام از سوی صندوق های بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت است که دریافتی های کارکنان این وزارتخانه را با تاخیر مواجه می کند.
وی اظهار داشت: وزارت بهداشت خدمات خود را به صورت شبانه روزی به بیمه ها می فروشد اما پرداخت صندوق های بیمه ای با تاخیر زیادی به این وزارتخانه انجام می شود.

** اتحاد و همدلی در سایه عدالت محقق می شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون ایران اسلامی بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند اتحاد و همدلی است و این امر تنها در سایه گسترش عدالت محقق می شود.
قاضی زاده هاشمی افزود: اگرچه کشور در شرایط سختی قرار دارد اما امنیت پایدار بالاترین نعمتی است که هم اکنون در کشور وجود دارد و همگان باید قدردان این نعمت باشند.
وی با اشاره به مشکلات دولت در تامین اعتبارات، اضافه کرد: قیمت نفت در دولت تدبیر و امید بسیار کاهش یافت و دولت چندین ماه مشغول مذاکره های هسته ای و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بود اما این توافقنامه با مخالفت های زیاد داخلی و خارجی روبرو شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرورترین انسان ها در آمریکا، سرزمین های اشغالی و عربستان ضمن قرارگرفتن در راس قدرت، دشمنی بی سابقه ای علیه ملت ایران را شروع کرده اند و در این برهه حساس مسوولان ارشد نظام باید در بین مردم اعتمادسازی کنند.
به گزارش ایرنا شامگاه یکشنبه و همزمان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار آذربایجان غربی در مهاباد چهار طرح بهداشتی و درمانی با 95 میلیارد ریال هزینه در این شهرستان به بهره برداری رسید.
این طرح ها شامل بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی فرهنگیان، کلینیک فوق تخصصی و مرکز ثبت و تشخیص سرطان بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر 2 روزه خود به آذربایجان غربی طرح های بهداشتی و درمانی متعددی را در شهرستان های شوط، چالدران، خوی، اشنویه، ارومیه، پیرانشهر و بوکان افتتاح یا کلنگ زنی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha