مدیركل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در ایام نوروز بیش از 80 پایگاه مدیریت حوادث جاده‌ای و فوریت‌های پزشكی سیار و ثابت در سطح استان اصفهان فعالیت می‌كنند.

سلامت نیوز :مدیركل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در ایام نوروز بیش از 80 پایگاه مدیریت حوادث جاده‌ای و فوریت‌های پزشكی سیار و ثابت در سطح استان اصفهان فعالیت می‌كنند.

 منصور شیشه‌فروش صبح امروز در جمع خبرنگاران اصفهانی با اشاره به اقدامات مدیریت بحران با توجه به نزدیكی عید نوروز، بیان داشت: به منظور استقبال ایمن از بهار از یك ماه پیش اقدامات ویژه‌ای را آغاز كرده‌ایم.
وی با بیان اینكه ایجاد شرایط لازم برای سفر ایمن جزو اهداف این طرح است، ادامه داد: ارائه خدمات ایمنی به مسافران از جمله این موارد است.
مدیركل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تصریح كرد: اقدامات زیادی در این راستا از جمله بحث امداد و نجات را در نظر گرفته‌ایم كه بیش از 80 پایگاه مدیریت حوادث جاده‌ای و فوریت‌های پزشكی سیار و ثابت در سطح استان اصفهان فعالیت می‌كنند.
وی با اشاره به اینكه بیش از 24 پایگاه هلال احمر به صورت ثابت و سیار از دیگر اقدامات قابل انجام است، تاكید كرد: 50 اكیپ راه و ترابری و 100 اكیپ پلیس راه از جمله اكیپ‌های مستقر به منظور ارائه خدمات به مسافران هستند.
شیشه‌فروش ادامه داد: 100 اكیپ شهرداری‌ها نیز در این زمینه برای خدمت‌رسانی به مسافران فعالیت می‌كنند.
وی با اشاره به اینكه در قبل مشخص شده كه این اكیپ‌ها در چه قسمت‌هایی مستقر شوند، تصریح كرد: با توجه به تجارب سال‌های قبل نقاط پرخطر شناسایی شده و پایگاه امداد و نجات در آن نواحی مستقر شده‌اند.
مدیركل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینكه آموزش‌های لازم به رانندگان داده شده است، تاكید كرد: مانورها در این زمینه برگزار شده و ماشین‌آلات را تجهیز كرده‌اند.
وی با تاكید بر اینكه 24 اكیپ هواشناسی مستقر هستند كه در 24 ساعت وضعیت هوا را اعلام می‌كنند، افزود: تلفن هواشناسی و سایت این سازمان نیز برای اطلاع به مردم در دسترس است.
شیشه‌فروش با بیان اینكه پایگاه لرزه‌نگاری استان 24 ساعته آمادگی لازم برای ارائه هشدار را دارد، گفت: همچنین تیم‌هایی از شهرداری‌ها در قسمت‌هایی از كوه‌ها و منابع آبی مانند رودخانه زاینده‌رود مستقر هستند كه با حادثه‌ها مقابله كنند.
وی با بیان اینكه پیش‌بینی شده در فروردین ماه بارندگی‌های خوبی را داشته باشیم، اظهار داشت: در این راستا به ستاد مدیریت اسكان‌های نوروزی نیز نایلون‌هایی برای ارائه به مسافران داده شده است.
مدیركل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تصریح كرد: فاصله ایمن چادرهای مسافرتی از یكدیگر باید حداقل پنج متر باشد.
وی با بیان اینكه به منظور جلوگیری از حوادث ناگهانی مانند آتش‌سوزی در چادرهای مسافران نوروزی نیز بروشورهایی برای آموزش به این افراد در بدو ورود به اصفهان داده می‌شود، اضافه كرد: حتی تذكرها و نظارت‌های ویژه‌ای نیز در این راستا انجام خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha