چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2533

دبیر اجرایی ششمین کنگره سراسری ریه و مراقبت های ویژه گفت: متاسفانه 80درصد داروهای جدید بیماران تنفسی مشمول بیمه نیست و بیماران باید این اقلام را به صورت آزاد تهیه کنند.

دکتر روزبه نقشین افزود: خوشبختانه با پیگیری هیات مدیره انجمن متخصصان ریه ایران و همکاری مسوولان معاونت دارو و غذای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، اغلب داروهای جدیدی که امروزه در دنیا برای بیماری های تنفسی و ریوی تجویز می شود، بتدریج وارد فهرست اقلام دارویی ایران شده و در حال حاضر در اختیار متخصصان ریه قرار دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به هزینه بالایی که این نوع درمان ها دارد، انتظار می رود سازمان های مختلف بیمه برای کاهش هزینه بیماران تنفسی ، همکاری لازم را با بیماران انجام دهند.
نقشین یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلاتی که امروز جامعه بشری را تهدید می کند، مصرف سیگار است ؛ طوری که این ماده عامل اصلی 80درصد مبتلایان بیماری مزمن انسداد ریه است.
دبیر اجرایی ششمین کنگره سراسری ریه و مراقبت های ویژه با اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2002خاطرنشان کرد: بیماری مزمن انسداد ریه ، سومین عامل مرگ ومیر در جهان خواهد بود و این مساله در کشورهای در حال توسعه بویژه ایران به دلیل رشد روزافزون مصرف سیگار ابعاد گستره تری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha