معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه بیماری‌های مزمن و غیرواگیر نیاز به مراقبت‌های طولانی مدت دارند، گفت: اجرای طرح مراقبت در منزل تا 35 درصد هزینه‌های سلامت را کاهش می‌دهد.

کاهش 35 درصدی هزینه‌های سلامت با اجرای طرح "مراقبت در منزل"

سلامت نیوز:معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه بیماری‌های مزمن و غیرواگیر نیاز به مراقبت‌های طولانی مدت دارند، گفت: اجرای طرح مراقبت در منزل تا 35 درصد هزینه‌های سلامت را کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر مریم حضرتی در آیین افتتاح مرکز مشاوره مراقبت پرستاری در سنندج با اشاره به یکی از بندهای ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است در اجرای (نظام خدمات جامع و همگانی سلامت) با اولویت بهداشت و پیشگیری بر درمان و مبتنی بر مراقبت‌های اولیه سلامت با محوریت بکارگیری گروه پرستاری در ارائه مراقبت‌های پرستاری در سطح جامعه و منزل اقدام کند.

وی افزود: یکی از خدمات پرستاران در سطح جامعه، ارائه خدمات در مراکز مشاوره و مراقبت‌های پرستاری در منزل است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش بار بیماری‌های مزمن و غیرواگیر نیاز به مراقبت‌های طولانی مدت نیز دارد، به مزایای مراقبت‌های پرستاری در منزل اشاره کرد و گفت: مراقبت‌های پرستاری در منزل می‌تواند باعث کاهش عفونت‌های بیمارستانی، کاهش هزینه‌های سلامت، خالی شدن تخت‌های بیمارستانی و افزایش رفاه و آسایش بیمار در کنار خانواده شود. 

بنابر اعلام وبدا، حضرتی در پایان با ابراز خرسندی از تصویب پایلوت پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل، خاطرنشان کرد: در تلاشیم که طرح پایلوت به زودی جمع بندی و اجرا شود تا مردم از خدمات بیمه‌ای این طرح بهره‌مند شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha