عضو شورای عالی نظام پرستاری، ادغام هلال احمر و اورژانس پیش بیمارستانی را، غیر کارشناسی دانست و گفت: با طرح این ادغام مخالف هستیم.

ادغام اورژانس و هلال احمر شدنی نیست/ تضاد ماموریت ها

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری، ادغام هلال احمر و اورژانس پیش بیمارستانی را، غیر کارشناسی دانست  و گفت: با طرح این ادغام مخالف هستیم.

به گزارش سلامت نیوز، محمودرضا ناصح در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اعلام مخالف خود با طرح ادغام اورژانس با هلال‌احمر گفت: هر یک از سازمان‌های امدادرسان وظایف خاص خود را دارند.

وی با بیان این‌که وظیفه اورژانس پیش‌بیمارستانی (۱۱۵) درمان و وظیفه هلال‌احمر امداد و نجات است، در ادامه اظهار کرد: هلال‌احمر جنبه بین‌المللی دارد و اعتبار آن از مجلس شورای اسلامی تأمین می‌شود در حالی که بودجه اورژانس از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین می‌شود، از این‌رو ادغام این دو سازمان با یکدیگر هم‌خوانی ندارد.

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور ادامه داد: با توجه به این‌که در اکثر حوادث بخصوص حوادث پرتلفات و بحران‌ها نیاز است که گروه‌های امدادی از قبیل اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی، پلیس، شهرداری و مدیریت بحران همگی حضور داشته باشند.

وی افزود: از این‌رو تعدد شماره‌های تلفن نیروهای امدادی معضل برای مددجویان است و به اتلاف وقت منجر می‌شود همانطور که در اکثر کشورهای جهان  نیاز است که دیسپج مشترکی برای آن‌ها در ایران هم باید ایجاد شود.

ناصح با اعتقاد به این‌که اگر نیروهای امدادی به‌صورت مشترک با هم به مدد نیازمندان اعزام شوند بسیار ارزشمندتر است، یادآور شد: البته این بدین معنا نیست که وظایف آن‌ها با هم ادغام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha