در دهه شصت به علت نیاز به نیروهای پرستاری لایحه ای مقرر کرده اند که فارغ التحصیلان پرستاری بایستی 2 سال طرح نیروی انسانی را در مراکز بهداشتی درمانی بگذرانند تا مدرک تحصیلی آنان آزاد شده و بتوانند استخدام شده و یا تصمیمات دیگری بگیرند.

نوبت های طولانی طرح پرستاری فارغ التحصیلان را سرخورده کرده است/خواستار لغو طرح نیروی انسانی هستیم

سلامت نیوز: در دهه شصت به علت نیاز به نیروهای پرستاری لایحه ای مقرر کرده اند که فارغ التحصیلان پرستاری بایستی 2 سال طرح نیروی انسانی را در مراکز بهداشتی درمانی بگذرانند تا مدرک تحصیلی آنان آزاد شده و بتوانند استخدام شده و یا تصمیمات دیگری بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، به علت نیاز مراکز بهداشتی درمانی، وزارت بهداشت این کار توجیه هم داشت ولی به علت افزایش تعداد فارغ التحصیلان گروه پرستاری و عدم توان جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان پرستاری در حال حاضر شاهد در نوبت قرار گرفتن چندین ماهه و گاهاً سالانه فارغ التحصیلان پرستاری در نوبت طرح هستیم.

محمد شریفی مقدم معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری با انتقاد از روند طولانی ثبت نام تا به کارگیری پرستاران طرحی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وجود این فاصله زمانی یعنی سردرگمی و بلاتکلیفی فارغ التحصیلان پرستاری که مسلماً حالت خوبی نیست، چراکه فارغ التحصیلان در نتیجه این شرایط دچار نوعی سرخوردگی شده اند.

وی افزود: این در حالی است که مراکز بهداشتی و درمانی در سراسر کشور دچار کمبود شدید کادر پرستاری هستند و پرستاران شاغل زیر بار فشار کار و اضافه کاری اجباری زمین گیر شده اند.

شریفی مقدم در ادامه با انتقاد از عملکرد نامناسب وزارت بهداشت در این خصوص گفت: در این میان وزارت بهداشت با شعاری عوام فریبانه و به بهانه کمبود کادر پرستاری اقدام به رو کردن طرح های پرستار ستیزی نظیر آموزش پرستار بیمارستانی و ایجاد رشته مراقبت سلامت نموده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی نظام پرستاری در پایان پیشنهاد داد: اگر وزارت بهداشت توان جذب نیروی جوان پرستاری را در قالب طرح نیروی انسانی ندارد، نسبت به اجباری بودن طرح نیروی انسانی تجدید نظر و آن را لغو و یا اختیاری نماید و همچنین اجازه ورود نیروی طرحی را به حوزه بهداشت نیز بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لیلا ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    8 1
    سلام. از همه ی پرستاران عزیز دعوت میکنم ب کمپین نه به طرح اجباری بپیوندند