مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش دید افقی در برخی شهرهای خوزستان به دلیل انتشار دود خبر داد.

انتشار دود آتش سوزی هورالعظیم در برخی شهرهای خوزستان

سلامت نیوز: مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش دید افقی در برخی شهرهای خوزستان به دلیل انتشار دود خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده به تدریج با جنوبی شدن جریانات، با شدت و ضعف افزایش رطوبت و وقوع شرجی در نیمه جنوبی و بعضا مرکزی استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در این مدت در بعضی ساعات افزایش ابر در ارتفاعات شمالی استان خوزستان را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طی امروز و فردا نیز در نوار غربی خوزستان شاهد کاهش دید افقی ناشی از دود خواهیم بود که احتمالا این دود در اوایل صبح بیشتر باشد.

سبزه‌زاری با اشاره به کاهش دید افقی در برخی شهرهای خوزستان ناشی از انتشار دود آتش‌سوزی هورالعظیم، گفت: صبح امروز دید افقی در شادگان به 800 متر و در ماهشهر به 4 هزار متر رسی که این کاهش قدرت دید ناشی از دود  ناشی از دود آتش‌سوزی هورالعظیم بود. با شمالی شدن وزش باد احتمال دارد دود ناشی از آتش‌سوزی شهرهای جنوبی خوزستان را فرا بگیرد.

سبزه‌زاری افزود: در شبانه‌روز گذشته شوش با 45.9 و ایذه با 18.9 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 25 و 45 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

همچنین روز گذشته رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان از انتشار دود آتش سوزی تالاب هورالعظیم در روزهای گذشته در آبادان خبر داده بود. 

علی فتحی نیا، با اشاره به آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار دود در شهرهای خوزستان اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل پاییز شرایط اقلیمی تغییر می کند. با شمالی شدن جریانات هوای منطقه و جهت باد، دود ناشی از آتش سوزی تالاب هورالعظیم به شهرهای جنوبی می رسد.

وی افزود: دودی که در آبادان منتشر شده و در حال گسترش است، از هورالعظیم به سمت جنوب و شهر آبادان آمده است. باد دود ناشی از آتش سوزی تالاب هورالعظیم را به شهرهای آبادان و خرمشهر منتقل کرده است و بخش عمده ای از شهر را فرا گرفته است.

فتحی نیا با بیان اینکه از دو سه روز گذشته دود آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم در آبادان منتشر شده است، بیان کرد: خوشبختانه مدت انتشار دود کم بوده است اما از آلودگی این آتش سوزی متاثر شده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha