سلامت نیوز :متخصص ایمونولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی توصیه كرد: مبتلایان به آلرژی با توجه به آغاز فصل بروز این بیماری لازم است گیاهان آپارتمانی را در فاصله دوری از خود نگهداری كنند.
 
فروزان كریمی در گفت و گو با ایرنا افزود: بیماری آلرژی یك بیماری خودایمن است كه در آن بدن به مواد گوناگون از جمله گیاهان، گرده گل ها و مواد غذایی واكنش نشان می دهد.
وی ادامه داد: شیوع بیماری آلرژی در ماههای فروردین و اردیبهشت به نقطه اوج خود می رسد.
این متخصص ایمونولوژی اظهار داشت: درمان آلرژی یك درمان علامتی است به آن معنا كه فقط با معین كردن عامل بروز بیماری می توان علایم آن را كاهش داد و كنترل كرد.
كریمی، آب ریزش بینی و چشم،‌ خارش مخاط چشم و سرفه های مكرر را از علایم آلرژی برشمرد و گفت: اغلب مبتلایان آلرژی با تایید پزشك متخصص از داروهای ضداحتقان و حساسیت استفاده می كنند.
وی خاطرنشان كرد: برخی افراد نیز علایم میان آلرژی و سرماخوردگی را با یكدیگر اشتباه می گیرند و برای تشخیص دقیق این دو بیماری باید به پزشك متخصص مراجعه كرد.
این استاد دانشگاه گفت: تب، سردرد، عفونت و گلودرد از نشانه های سرماخوردگی است درحالیكه آلرژی ، تب ندارد.
كریمی افزود: افرادی كه به آلرژی های فصلی گذرا مبتلا می شوند بهتر است از داروهای مورد تایید پزشك استفاده كنند اما افرادی كه مبتلا به آلرژی مزمن هستند و این بیماری ، كیفیت زندگی آنان را تحت تاثیر قرار می دهد باید با مراجعه به كلینیك های مخصوص از واكسن های این بیماری استفاده كنند.
وی به مبتلایان آلرژی توصیه كرد از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha