مدیركل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از اجرای آموزش‌های مشاوره‌ای قبل،‌ حین و بعد از ازدواج در 36 دانشگاه کشور خبر داد.

سلامت نیوز : مدیركل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از اجرای آموزش‌های مشاوره‌ای قبل،‌ حین و بعد از ازدواج در 36 دانشگاه کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا ، دكتر محمد اسماعیل مطلق در یک نشست خبری در مشهد خاطرنشان كرد: این آموزش‌ها به مربیان در بسته‌های عاطفی، زناشویی، بهداشت باروری و روان ارائه می‌شود كه هم ‌اكنون مشهد میزبان این آموزش‌هاست.

وی ادامه داد: معمولا برای این كارگاه‌ها در هر شهرستان 30 مربی آموزش می‌بینند و افراد درصدد ازدواج، از سال آینده باید حداقل 2 تا 4 ساعت مشاوره‌های قبل از ازدواج داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه 800 نفر كارشناس مشاوره قبل از ازدواج در دانشگاه‌های كشور مشغول به فعالیتند كه در ابتدا از كارشناسان باسابقه در جهت مشاوره در دانشگاه‌ها استفاده می‌كنند.

مطلق در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران درباره بودجه در نظر گرفته شده در سال جاری گفت: برای شاخص تنظیم خانواده حدود یك میلیارد و 400 تومان و برای شاخص كودكان، مبلغی بالغ بر یك میلیارد و 500 میلیون تومان داده شد.

وی تصریح كرد: بالای 97 درصد زایمان‌های كشور توسط افراد دوره دیده انجام می‌شود كه 3 درصد باقی مانده در مناطق حاشیه شهر و روستاهای دورافتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha