مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه در پی اقدامات صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه، گرد و غبار تقریباً تثبیت شده است، گفت: در پی کاشت گونه‌های گیاهی بومی منطقه، گرد و غبار نمکی و رسوب حاصل از طوفان‌های گرد و غبار تثبیت شده است.

تثبیت گرد‌ و‌ غبار در محیط پیرامونی دریاچه ارومیه

سلامت نیوز:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه در پی اقدامات صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه، گرد و غبار تقریباً تثبیت شده است، گفت: در پی کاشت گونه‌های گیاهی بومی منطقه، گرد و غبار نمکی و رسوب حاصل از طوفان‌های گرد و غبار تثبیت شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، میرصمد موسوی در جمع خبرنگاران در منطقه جبل‌کندی به وسعت این اراضی اشاره و بیان کرد: سایت جبل‌کندی یکی از سایت‌های احیایی دریاچه ارومیه است که براساس ارزیابی‌های سال گذشته برای احیا به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری واگذار شده و اداره کل منابع طبیعی یکی از دستگاه‌های موفق در زمینه احیای دریاچه ارومیه بوده است.

وی افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته باید در پی احیای دریاچه ارومیه آب وارد دریاچه شود اما در این قسمت اداره منابع طبیعی وظیفه‌ای ندارد و تنها وظیفه تثبیت گرد و غبار منطقه به عهده این اداره کل است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: خوشبختانه در پی اقدامات صورت گرفته در این منطقه تقریباً گرد و غبار تثبیت شده و در پی کاشت گونه‌های گیاهی بومی منطقه گرد و غبار نمکی و رسوب حاصل از طوفان‌های گرد و غبار تثبیت شده است.

موسوی ادامه داد: کاشت بوته‌های شورگز و قره‌داغ از سال 94 در این منطقه آغاز شده و پس از دو سال رشد بوته‌ها چندین تن گرد و غبار را در خودشان تثبیت و جمع‌آوری می‌کنند.

وی یادآور شد: طول بادشکن‌های غیر زنده در این منطقه 120 کیلومتر است که به بهترین نحو بوته‌کاری شده و به طور کامل گرد و غبار حاصل از طوفان‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

به گفته موسوی از چوب درخت گز به عنوان بادشکن غیر زنده استفاده شده که بخش بسیاری از گرد و غبار پراکنده در این منطقه را در خود جمع‌آوری کرده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha