سلامت نیوز :آخرین چهارشنبه سال به‌رغم همه زیبایی‌ها و شادمانی‌های شهروندان ایرانی، همواره حوادث تلخی را به دنبال دارد و والدین در پیشگیری از این حوادث نقش موثری دارند.
 
معاونت بهداشتی این دانشگاه اعلام كرد:‌ هر سال مواد محترقه ای وارد بازار می شود که قدرت انفجار آنها بیشتر از سال پیش بوده و در بسیاری از مواقع برای این که قدرت انفجار بیشتری داشته باشند در داخل آنها از خرده شیشه استفاده می شود که در زمان انفجار پرتاب شده و علاوه بر تولید صداهای گوش خراش و آزار دهنده آسیب های جدی به چشم و سایر ارگان های بدن وارد می کند .
بر اساس اعلام معاونت بهداشتی این دانشگاه، نقش خانواده ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال بسیار موثر است و والدین می توانند در شادی های فرزندانشان مشارکت داشته و در تهیه وسایل آتش بازی بی خطر و مفرح آنها را همراهی کنند.
این گزارش می افزاید: والدین باید از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط فرزندان جلوگیری کرده و نظارت مستمر بر این موضوع داشته باشند همچنین از نگهداری مواد محترقه و وسایل آتش بازی (حتی وسایل و مواد استاندارد ) در نزدیکی وسایل حرارتی و برقی خودداری کنند.
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مشهد به هموطنان توصیه كرد:‌ از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست های برق یا ایستگاه های فشار گاز، پارکینگ های عمومی و برپایی آتش های حجیم و غیر قابل مهار خودداری کنند و در صورت بروز هز گونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن 115 مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha