معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی سیمای سلامت از ابتدای مهر خبر داد و گفت: با اجرای این سامانه وضعیت داروهای بیماران مبتلا به سرطان رصد می‌شود و استانداردهای خدمات درمانی و راهنماهای بالینی مربوط به این بیماری نیز اطلاع رسانی می شود.

سامانه سرطان از ابتدای مهر راه اندازی می‌شود

سلامت نیوز:  معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی سیمای سلامت از ابتدای مهر خبر داد و گفت: با اجرای این سامانه وضعیت داروهای بیماران مبتلا به سرطان رصد می‌شود و استانداردهای خدمات درمانی و راهنماهای بالینی مربوط به این بیماری نیز اطلاع رسانی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،قاسم جان بابایی  درباره راه اندازی سامانه سیمای سرطان افزود: این سامانه از ابتدای مهر امسال در کشور راه اندازی می‌شود و بدین ترتیب هر بیمار مبتلا به سرطان دو کد شناسه خواهد داشت. این کدها توسط بیمه یا معاونت درمان وزارت بهداشت به بیمار داده می‌شود. با این کدهای شناسایی می‌توان متوجه شد که بیمار چه داروهایی، چقدر و در چه محلی دریافت کرده است.


وی با اشاره به پلمب شدن مراکز شیمی درمانی در مطب‌ها، افزود: گاهی ممکن است بیمار در یک مطب شیمی درمانی شود و این محل‌ها ممکن است استاندارد نباشد. البته بسیاری از این مراکز شیمی درمانی که در مطب‌ها فعال بودند پلمب شدند و تقریبا می‌توان گفت که در تهران همه این مراکز که در مطب شیمی درمانی انجام می‌دادند، تعطیل شدند.
جان بابایی ادامه داد: سامانه سیمای سلامت باعث رصد داروهای بیمار می‌شود و استانداردهای خدمات سرطان و راهنماهای بالینی مربوط به سرطان نیز در آن بارگذاری شده است.


وی افزود: اگر پزشکی دارویی بنویسد که در فهرست دارویی ایران وجود ندارد یا در فهرست وجود دارد و برای بیمار خاصی نباید تجویز شود، در این سامانه قابل ردیابی است.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیش از 6 ماه روی این سامانه و نرم افزار آن کار شده است و از پایان شهریور به بیمارستان‌ها و بیمه‌ها ابلاغ می‌شود. یعنی هر مرکزی که درباره سرطان کار می‌کند از ابتدای مهر باید بر اساس سامانه سیمای سرطان خدمت ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha