چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 253406

از آن جایی که کشیدن دندان در دوران بارداری نیاز به توجه خاص پزشک، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه آسیب به جنین داخل رحم او دارد، بنابراین بیشتر دندان پزشکان از کشیدن دندان در دوران بارداری زنان خودداری میکنند. با این حال، اگر دندان زنی در دوران بارداری او به شدت پوسیده شود، طوریکه غیر قابل درمان بوده و عفونت آن در حال گسترش یافتن باشد، دندان پزشک کشیدن دندان را برای او توصیه خواهد کرد.

چه زمانی لازم است دندان دردوران بارداری کشیده شود؟

سلامت نیوز:از آن جایی که کشیدن دندان در دوران بارداری نیاز به توجه خاص پزشک، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه آسیب به جنین داخل رحم او دارد، بنابراین بیشتر دندان پزشکان از کشیدن دندان در دوران بارداری زنان خودداری میکنند. با این حال، اگر دندان زنی در دوران بارداری او به شدت پوسیده شود، طوریکه غیر قابل درمان بوده و عفونت آن در حال گسترش یافتن باشد، دندان پزشک کشیدن دندان را برای او توصیه خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،کشیدن دندان پوسیده در سه ماهه اول دوران بارداری: 
از آن جایی که در طول سه ماهه اول دوران بارداری اندامهای جنین در حال تشکیل شدن هستند، در نتیجه، کشیدن دندان مادر باردار میتواند سبب بروز ناهنجاری در اندامهای آسیبپذیر جنین شود. بنابراین، اگر مادر حامله‌ای در سه ماهه اول از دوران بارداری خود دچار پوسیدگی دندان شود، باید تنش ایجاد شده را تا پایان این دوره تحمل کند.
 به همین دلیل است که جراحان دندان پزشک در اغلب موارد، کشیدن دندان مادران باردار را در سه ماهه اول از دوران بارداری به تعویق میاندازند.
کشیدن دندان پوسیده مادران در سه ماهه دوم از دوران بارداری: 
به دلیل این که در طول سه ماهه دوم از دوران بارداری، جنین تنها در حال رشد است، بنابراین دندان پزشک در این دوره کشیدن دندانهای پوسیده مادر را امن دانسته و اقدام به کشیدن دندان و انجام دیگر اقدامات لازم دندان پزشکی خواهد کرد.
کشیدن دندان پوسیده زنان در سه ماهه سوم دوران بارداری:
 به دلیل این که زنان حامله در سه ماهه سوم از دوران بارداری خود با مشکل نشستن در صندلی دندان پزشکی برای ساعات طولانی روبه رو هستند و امکان خونریزی کردن لثه هنگام کشیدن دندان هم در این دوره زیاد است، بنابراین، میتوان ادعا کرد که کشیدن دندان پوسیده زنان در سه ماهه سوم از دوران بارداری مضرات زیادی روی جنین داخل رحم او خواهد داشت. به عنوان یک مادر جوان و بیتجربه به خاطر داشته باشید که دکتر معالج شما باید انجام عملیات کشیدن دندان و سایر اقدامات دندان پزشکی را تا پایان سه ماهه آخر از دوران بارداری به تعویق اندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha