سلامت نیوز :در روند جوانه زدن، میزان ویتامین‌ها و پروتئین‌ها افزایش پیدا كرده و میزان انرژی و كربوهیدرات موجود در آنها كاهش می یابد، كه این نكته می تواند برای كسانی كه به كاهش وزن فكر می كنند مفید باشد.
 
 دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد:  جوانه‌ها به طور كلی، در گروه سبزیجات قرار دارند اما تركیبات بسیار بهتر و بیشتری نسبت به این گروه دارند و معمول‌ترین جوانه‌ها جوانه گندم، عدس و ماش است.
بنابراین گزارش،‌ در فرایند جوانه زنی این محصولات تغییرات بسیار و در عین حال مفید بر روی دانه‌ها صورت می گیرد كه موجب غنی‌تر شدن مواد مغذی موجود در آن می شود كه حاوی تركیباتی از قبیل ویتامین‌های B6و B12 ، ویتامین C ، ویتامین E و نیز مواد معدنی است و ویتامین B12 معمولا در گیاهان دیده نمی شود، اما به دلیل تغییرات در جوانه زدن این ویتامین در جوانه ها موجود است.
این گزارش اضافه می كند: ویتامین E موجود در جوانه ها، نقش موثری در حفظ و سلامت پوست و پیشگیری یا كندی روند پیری سلوها دارد و همچنین ویتامین C بسته به نوع جوانه متفاوت بوده اما نسبت به میزان آن در دانه افزایش می‌یابد.
دفتر آموزش و ارتقا سلامت عنوان كرد: جوانه ها حاوی مواد معدنی مانند سلنیوم ‌می‌باشد كه به عنوان یك آنتی اكسیدان بسیار مهم، نقش پیشگیری كننده از ابتلا به سرطان‌ها دارد و منیزیم موجود در جوانه‌ها می‌تواند در كاركرد صحیح عضلات، موثر باشد.
این گزارش حاكیست، در جوانه زدن، میزان آنزیم‌های موجود افزایش می‌یابد كه این امر موجب راحت‌تر شدن هضم جوانه‌ها می شود و جوانه عدس، حاوی تمامی اسیدهای آمینه ضروری بوده كه این نوع اسیدهای آمینه موجب رشد بهتر به خصوص در كودكان و اطفال می‌شود، در عین حال اسیدهای چرب ضروری در جوانه عدس وجود دارد كه موجب رشد سلولهای مغزی شده و این جوانه میزان فیبر محلول قابل توجهی وجود دارد كه منجر به كاهش كلسترول، كاهش فشارخون و یا قندخون می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha