معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت گفت: تصمیم‌گیران در سیاست‌هایشان باید سلامت را به عنوان یک اصل اصلی بدانند.

تصمیم‌گیران، "سلامت" را اصلی مهم بدانند

سلامت نیوز:معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت گفت: تصمیم‌گیران در سیاست‌هایشان باید سلامت را به عنوان یک اصل اصلی بدانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ایسنا، دکتر علی اکبر حق دوست در پانل پاسخگویی اجتماعی در کارگاه کشوری مولفه های اجتماعی سلامت در سازمان ها گفت: برای پاسخگویی اجتماعی به سطوح  حساس کردن، پیدا کردن سوالات، پاسخ گفتن به سوالات و اجرایی کردن پاسخ‌ها باید توجه کرد.

 وی با تاکید بر اینکه حساس سازی جامعه و مسوولان ضرورت پاسخگویی اجتماعی است گفت: در سطح دوم پاسخگویی اجتماعی که پیدا کردن سوالات است، متاسفانه اکثر اوقات به بیراهه می‌رویم و با روش‌های کلاسیک نیازسنجی می‌کنیم.

 معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت افزود: بسیاری از معضلات اجتماعی در لایحه‌های سطحی نیستند و لایحه‌های عمیق در نیاز سنجی کلاسیک دیده نمی‌شود.

 حق دوست اضافه کرد: راه حل‌های جواب مشکلات اجتماعی نباید کتابی باشد و این را باید بپذیریم و مراکز SDH باید طرحی نو در این زمینه داشته باشند.

کارگاه کشوری مولفه‌های اجتماعی سلامت در سازمان‌ها منطبق بر جشنواره ملی تعهد و مسئولیت اجتماعی سلامت تا ۲۲ شهریور ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه دارد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha