سلامت نیوز :دانشگاه های علوم پزشکی ناگزیر از بررسی درآمد و هزینه بیمارستان هاست تا بر اساس آنها بتواند چارچوب مشخصی را تعیین كرده و به گونه ای معقول با پدیده ها و مشكلات برخورد کند.
 
در ششمین جلسه هم اندیشی مترون ها و مدیران بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 89 دكتر لاریجانی، ضمن قدردانی از همكاری مدیران و مترون های بیمارستان ها، نقش آنها را در اداره بیمارستان بسیار مثبت ارزیابی كرد و گفت: معمولا روسای بیمارستان ها مشغله های زیادی دارند و از این رو، بار اصلی مشكلات واحدها بر دوش مدیران و مترون ها منتقل شده است.
وی افزود: از شما انتظار می رود با برنامه ریزی بهتر و نگاه دقیق تر به مسائل، موجب ارتقای بهره وری سیستم خود شوید.
دكتر لاریجانی از تلاش برای حل مشكلات دانشگاه خبر داد و تصریح كرد: مجموعه عظیم دانشگاه از مشكلات مختلفی برخوردار بوده كه بخشی از آن به بیمه ها و طلب واحد های درمانی از آنها باز می گردد.
رییس شورای سیاستگذاری بر لزوم شفاف سازی درآمد و هزینه های بیمارستان ها تاكید كرد و افزود: دانشگاه ناگزیر از بررسی درآمد و هزینه بیمارستان  هاست تا بر اساس آنها بتواند چارچوب مشخصی را تعیین كرده و به گونه ای معقول با پدیده ها و مشكلات برخورد نماید.
وی از تشكیل كارگروهی در وزارت بهداشت به منظور بررسی اثرات هدفمندی یارانه ها بر بخش بهداشت و درمان خبر داد و گفت: امیدواریم با تدابیر دولت مشكلی برای بیمارستان ها ایجاد نشود.
دكتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود، آموزش را موجب تحول رفتار خواند و افزود: مجموعه نیروی انسانی شاغل در بیمارستان ها، در صورت برخورداری از آموزش های مناسب و مدون می توانند مهارت های ارتباطی خود را گسترش داده و با بیمار به شیوه ای صحیح رفتار نمایند.
وی كار در بیمارستان را فرصتی ارزشمند دانست و یادآور شد: افزایش مهارت های ارتباطی موجب تحول در رفتار با بیمار می شود و گاهی دعای یك بیمار می تواند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر شاخص مداری تاكید كرد و گفت: انتظار داریم كه در بحث حاكمیت خدمات بالینی به شیوه ای فعال مداخله كرده و جایگاه بیمارستان ها را ارتقا بخشید.
دكتر لاریجانی انتصاب مدیران كارآمد را موجب رشد شاخص ها دانست و افزود: در حاكمیت بالینی سمت و سوی روشنی وجود دارد و بیمارستان ها با رعایت این اصول به شفاف تر شدن نقش ها و مسئولیت ها كمك نمایند تا در آینده شاهد رضایت بیماران و خشنودی مراجعین باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha