چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 253446

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر هیچ کمبودی برای داروهای بیماران دیالیزی وجود ندارد.

کمبود داروی همودیالیز صحت ندارد

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر هیچ کمبودی برای داروهای بیماران دیالیزی وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حیدر علی عبادی  در رابطه با شایعه کمبود محلول دیالیزی، گفت: همودیالیز و دیالیز صفاقی دو نوع دیالیزی است که  بیماران کلیوی انجام می‌دهند.با توجه به پیگیری‌هایی که از مسئولان سازمان غذا و دارو انجام داده‌ام، در حال حاضر هیچ کمبودی برای محلول‌های همودیالیز و دیالیز صفاقی در مراکز درمانی وجود ندارد.

مردم مراکز درمانی متخلف را گزارش دهند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی،اظهار کرد: در صورتی که مراکز دیالزی به دلیل کمبود دارو از پذیرش بیماران دیالیزی خودداری کنند، تخلف کرده و مردم بایدبه دانشگا‌هایی که مسئولیت نظارتی دارند، مراجعه کنند.

عابدی تصریح کرد: در صورت تخلف مراکز دیالیزی و عدم پذیرش بیماران در شهر تهران مردم می‌توانند به دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی ایران مراجعه کرده و تخلف مراکز دیالزی را گزارش دهند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر تخلفی در مراکز دیالیزی شهرستا‌ن‌ها رخ داد، مردم به معاونت درمان آن شهرستان مراجعه کرده و گزارش دهند. در حال حاضر هیچ گونه کمبودی برای محلول‌های دیالیزی وجود ندارد، همچنین برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای تامین آن در آینده انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha