رئیس سازمان نظام پرستاری :صدور صلاحیت حرفه‌ای بر عهده سازمان نظام پرستاری است اما عملا به دلایلی از اجرای این مصوبه عدول شده است.

صلاحیت حرفه‌ای 25 هزار پرستار بدون هماهنگی با سازمان نظام پرستاری تایید شد

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پرستاری :صدور صلاحیت حرفه‌ای بر عهده سازمان نظام پرستاری است اما عملا به دلایلی از اجرای این مصوبه عدول شده است.

به گزارش سلامت نیوز یه نقل از پانا، رئیس سازمان نظام پرستاری می‌گوید قرار است در جلسه بعدی شورای عالی صلاحیت حرفه‌ای، شاخص‌ها و معیارهای صلاحیت حرفه‌ای از سوی این شورا تعیین و مورد بررسی کارشناسی قرار ‌گیرد.

اصغر دالوندی در گفت‌وگو با پانا درباره صدور صلاحیت حرفه‌ای پرستاران گفت: جلسه شورای عالی صلاحیت حرفه‌ای حدود یک و ماه نیم گذشته با حضور وزیر بهداشت و اعضای این شورا تشکیل شد و قرار شد سیاست‌گذاری‌ها به‌صورت مشترک با اعمال نظر سازمان نظام پرستاری انجام شود و حوزه اجرایی نیز بر عهده سازمان باشد.

رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: پس از تشکیل جلسه مذکور قرار شد در جلسه بعدی شاخص‌ها و معیارهای صلاحیت حرفه‌ای از سوی شورای عالی صلاحیت حرفه‌ای تعیین و مورد بررسی کارشناسی قرار ‌گیرد که هنوز این جلسه تشکیل نشده است.

وی افزود: بر اساس دستور وزیر بهداشت و مصوبه شورا، صدور و اعطای صلاحیت حرفه‌ای از سوی سازمان نظام پرستاری و هیأت مدیره‌های سراسر کشور انجام خواهد شد و پرستاران بر اساس معیارهای اعلامی می‌توانند در مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور به کار خود ادامه دهند. همچنین افرادی که در خارج از بیمارستان در مراکز سالمندی یا مراکز مراقبت پرستاری در منزل بدون داشتن صلاحیت حرفه ای و پروانه شغلی از ارائه هر گونه خدمات مراقبتی منع می‌شوند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: متأسفانه در طول سه سال اخیر، صلاحیت 25 هزار نفر از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت بدون اینکه عضویت‌ها به‌روزرسانی شود و با سازمان نظام پرستاری هماهنگی شود و بر اساس شاخص‌هایی که ما از آن اطلاع نداریم، تایید شد.

دالوندی در ادامه با اشاره به اهمیت صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران اظهار کرد: صدور صلاحیت حرفه‌ای باعث ارتقاء جایگاه اجتماعی پرستاران و افزایش انگیزه در ارائه خدمات به جامعه و بیماران می‌شود. اگر جلسه شورای عالی صلاحیت حرفه‌ای تشکیل شود برای فارغ‌التحصیلان جدید و افرادی که در بدنه بیمارستان‌ها هستند پروانه صلاحیت حرفه‌ای صادر می‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری تأکید کرد: اگر صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای با همکاری سازمان نظام پرستاری نباشد، فایده‌ای ندارد چرا که باید عضویت‌ها مشخص باشد و اگر عضویت‌ها به‌روز نباشد معلوم نیست چه کسی تعهد حرفه‌ای این افراد را تایید می‌کند.

وی بیان کرد: روند صدور صلاحیت حرفه‌ای بر عهده سازمان نظام پرستاری است اما عملا به هر دلیلی که از آن اطلاع نداریم، از اجرای این مصوبه عدول شده است، حال اینکه منتظر هستیم تا نشست شورای عالی برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha