شرایط دریافت وام ضروری و قرض الحسنه بازنشستگان به مبلغ ۵ میلیون تومان اعلام شد.

وام ضروری بازنشستگان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سلامت نیوز: شرایط دریافت وام ضروری و قرض الحسنه بازنشستگان به مبلغ ۵ میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، شرایط دریافت وام ضروری و قرض الحسنه بازنشستگان به مبلغ پنج میلیون تومان اعلام شد و بازنشستگانی که بیش از یک‌سال از تاریخ صدور بازنشستگی آنها گذشته است مجاز به ثبت نام هستند، همچنین متقاضیانی که نسبت به تسوبه حساب آخرین وام دریافتی خود اقدام کرده‌اند نیز می‌توانند برای دریافت وام ثبت‌نام کنند اما وراث ذکوری که در طول سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند نمی‌توانند ثبت‌نام کنند و مجاز به این کار نیستند.

از اول شهریور ماه امسال همزمان با هفته دولت ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری آغاز شده بود و تا 31 شهریور ماه نیز ادامه دارد، بازنشستگان متقاضی باید با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند و چنانچه تعداد بازنشستگان متقاضی دریافت وام از سقف در نظر گرفته شده افزایش یابد برای ارائه تسهیلات وام قرعه‌کشی صورت خواهد گرفت.

مبلغ وام ضروری بازنشستگان پنج میلیون تومان است که بازنشسته می‌تواند در اقساط 36 ماهه با کارکرد سالانه چهار درصد آن را پرداخت کند، مبلغ وام فقط به حساب بانک صادرات بازنشسته متقاضی واریز می‌شود که باید این شماره حساب از پیش در سیستم ثبت شده باشد، این شماره حساب باید همان شماره‌ای باشد که بازنشسته از طریق آن حقوق بازنشستگی خود را دریافت می‌کرده است.

امسال، ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با همکاری بانک صادرات ایران، در ۱۲ مرحله به ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری پرداخت می‌شود.

بازنشستگان باید توجه داشته باشندکه صرفا ثبت‌نام برای دریافت وام ضروری در سامانه بازنشستگی حقوقی برای آنان ایجاد نمی‌کند و همچنین اعلام شماره دفترکل بازنشستگی، کد ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است و همچنین تسویه حساب قبل از پایان اقساط وام ضروری دریافتی، مشمول مقررات مالی بانک قرار می‌گیرد.

براساس اطلاعات صندوق بازنشستگی کشور از ابتدای شهریور ماه تاکنون ۱۹۷ هزار و ۹۹۳ نفر از بازنشستگان برای دریافت وام ضروری در سامانه صندوق بازنشستگی کشور ثبت کردند و استان‌های تهران با ۳۱ هزار و ۱۰۹ نفر، فارس با ۱۵ هزار و ۳۷۵ نفر، اصفهان با ۱۴ هزار و ۳۸۳ نفر، خراسان رضوی با ۱۳ هزار و ۹۵۳ نفر، و گیلان با ۱۱ هزار و ۵۹۱ نفر بیشترین متقاضیان دریافت وام بوده‌اند.

همچنین کمترین متقاضیان دریافت وام ضرورری به ترتیب به استان‌های خراسان شمالی با یک هزار و ۴۱۵ نفر، قم با یک هزار و ۷۰۷ نفر، هرمزگان با یک هزار و ۷۹۵ نفر، چهار محال و بختیاری با یک هزار و ۹۴۶ نفر و ایلام با دو هزار و ۸۳ نفر اختصاص دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha