پلاستیک عامل مرگ 40 درصد از لاک‌پشت‌های جوان دریایی است. بچه لاک‌پشت‌ها با مصرف ضایعات پلاستیکی در مقایسه با بزرگ‌سالان چهار برابر بیشتر می‌میرند.

پلاستیک عامل مرگ‌ومیر ۴۰ درصد از لاک‌پشت‌های دریایی

سلامت نیوز: پلاستیک عامل مرگ 40 درصد از لاک‌پشت‌های جوان دریایی است. بچه لاک‌پشت‌ها با مصرف ضایعات پلاستیکی در مقایسه با بزرگ‌سالان چهار برابر بیشتر می‌میرند.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، طبق تحقیق صورت گرفته توسط محققان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود/ CSIRO در استرالیا، مواد پلاستیکی با تجمع در دستگاه گوارش، لاک‌پشت‌ها را به‌سوی نابودی می‌کشاند.

محققان استرالیایی در هوبارت تاسمانی معتقدند در مقایسه با مرگ یک‌به‌هفت لاک‌پشت‌های بزرگ‌سال، از هر 1000 مرگ بیش از نیمی از آن‌ها بچه بوده که با خوردن ضایعات پلاستیکی جان خود را ازدست‌داده‌اند.

بزرگ‌ترین ضایعه پلاستیکی پیداشده 10 گرم وزن داشت  و به گفته محققان وجود 14 قطعه کوچک پلاستیک احتمال مرگ را بیش از 50 درصد می‌کند.

دکتر «دنیس هاردِستی» از CSIRO می‌گوید: انباشت و پایداری بقای پلاستیک در محیط دریایی موجب افزایش نگرانی‌های زیست‌محیطی در این زمینه شده است.

حدس زده شده است که تنها در سال 2010 بین 5.3 میلیون تن تا 14 میلیون تن پلاستیک وارد اقیانوس‌ها شده و بیش از 700 گونه جانوری با ضایعات پلاستیکی تولید انسان در دریا درگیر هستند.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha