سلامت نیوز :یك كارشناس اقتصاد بهداشت گفت: كمبود اعتبارات بیمارستانهای دولتی درست است اما اگر این بیمارستان‌ها علمی اداره شوند، ضررده نمی‌شوند.

جمیل صادقی‌فر در گفت‌وگو با فارس، درباره بدهكاری همیشگی بیمارستانهای دولتی و سودآور نبودن آنها اظهار داشت: اگر بیمارستانها به صورت علمی اداره شوند محال است بیمارستان ضررده باشد.

وی افزود: متاسفانه بخش دولتی به بیمارستانها اینگونه نگاه می‌كند كه نباید سودآور باشد. هدف ما خدمت است نه پول درآوردن. اما این تفكر غلط است و سودآور بودن بیمارستانها منافاتی با ارائه خدمت مناسب به بیماران ندارد.

صادقی‌فر تصریح كرد: اگر بیمارستان درست اداره شود سودآور خواهد بود. البته برخی بیمارستانهای دورافتاده كشور ممكن است توجیهی برای سودآوری نداشته باشند اما بطور كلی اگر بیمارستانها خوب اداره شوند ضررده نمی‌شوند.

این كارشناس ارشد اقتصاد بهداشت خاطرنشان كرد: یكی از راهكارهای حل این مشكل این است كه بخش‌های ضررده‌ بیمارستانهای دولتی شناخته شود و آنها را به بخش خصوصی واگذار كنند كه سودآور شوند.

وی اضافه كرد: كمبود اعتبارات بیمارستانها درست است چرا كه به طور كلی سهم بخش سلامت از تولید ناخالص داخلی كم است. اما اینكه به این علت بیمارستانها ضررده باشند توجیه‌پذیر نیست و با این اعتبارات كم اگر بیمارستانها خوب مدیریت شوند و منابع، حساب شده هزینه شود سودآور می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha