دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران بیان کرد: برای توزیع نذورات، باید از ظروف آلومینیومی و یک‌بار مصرف گیاهی استفاده کرد.

نذورات را با ظروف‌ سرطان‌زا توریع نکنید

سلامت نیوز:دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران بیان کرد: برای توزیع نذورات، باید از ظروف آلومینیومی و یک‌بار مصرف گیاهی استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،محمد هاشمی  با بیان اینکه مصرف مواد غذایی و نوشیدنی داغ در ظروف یک‌بار مصرف توصیه نمی‌شود، گفت: نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی بسیار گرم در ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی، موجب آزادشدن رادیکال‌های آزاد و افزایش احتمال سرطان‌زایی می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و آغاز توزیع نذورات، افزود: به هیأت‌ها و افراد توصیه می‌شود برای توزیع نذورات از ظروف آلومینیومی و گیاهی استفاده کنند.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران یادآور شد: برای حفظ امنیت مواد غذایی نگهداری‌شده در ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف، هیچ راهکاری وجود ندارد؛ به‌همین دلیل به افراد توصیه می‌شود از این ظروف استفاده نکنند.

هاشمی در ادامه با توجه به ایستگاه‌های توزیع‌کننده چای، شیر و شیرکاکائو گفت: افراد باید به‌خاطر داشته باشند، نگهداری مایعات داغ در ظروف یک‌بار مصرف و پلاستیکی، مضرات بیش‌تری دارد؛ زیرا مایعات دارای حرارت بیشتری نسبت به مواد غذایی است، که همین امر خطر استفاده از مایعات در ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع نذورات در روزهای تاسوعا و عاشورا افزایش می‌یابد، بنابراین به افراد توصیه می‌شود از مصرف بیش از اندازه نوشیدنی‌ها و مواد غذایی نیز خودداری کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha