شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 253566

پاستا یک وعده غذایی مناسب و پرطرفدار است، اما برخی از انواع ماکارونی کربوهیدراتهای خالی را به وجود می آورند، به این معنی که در مقایسه با کالری، مقدار خیلی کمی از مواد مغذی را ارائه می دهند.

مزایا و معایب پاستا؟

سلامت نیوز:  پاستا یک وعده غذایی مناسب و پرطرفدار است، اما برخی از انواع ماکارونی کربوهیدراتهای خالی را به وجود می آورند، به این معنی که در مقایسه با کالری، مقدار خیلی کمی از مواد مغذی را ارائه می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، وقتی پاستا درست مصرف شود و به آن مواد مغذی، اضافه شود می تواند یک غذای سالم باشد. اما باید از مصرف آن با سس های چرب و سرشار از کالری اجتناب کرد.

افرادی که یک رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند، با خوردن پاستا نیز می توانند وزن خود را کاهش دهند. در واقع مصرف پاستا باعث افزایش وزن یا افزایش چربی بدن نمی شود. مواد غذایی حاوی کربوهیدرات می توانند جذب، سطح قند خون را سریعتر افزایش دهند. به طور کلی، این نوع غذاها می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش دهند.

با این حال، ضروری است که اندازه پاستا را محدود و مصرف سس ها با قند زیاد و چربی بالا را کاهش دهیم.

ماکارونی کامل یکی از انواع غذاها است که یک رویکرد تغذیه ای مناسب دارد و بسیاری از پزشکان و متخصصین تغذیه برای کنترل بهتر وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها آنرا توصیه می کنند.

در حالی که ماکارونی می تواند به تنهایی سالم باشد، به راحتی می تواند پایه ای برای دریافت کالری بسیار زیاد باشد.

یک ظرف اسپاگتی با یک سس قارچ خامه ای شامل ۱،۶۸۰ کالری است.
با توجه به نیاز روزانه کالری روزانه بزرگسالان ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ زن و ۳۰۰۰ تا ۳۰۰۰ مرد برای مردان، این وعده غذایی حداقل نیمی از کالری روز و احتمالا حتی مقدار کامل آن است.

برای داشتن یک پاستای سالم می توان مقدار زیادی سبزیجات و پروتئین های چرب مانند ماهی به آن اضافه کرد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha