یک روزنامه هندی نوشت: آخرین گزارش های مطالعاتی آشکار کرده است که 37 درصد از مجموع موارد خودکشی زنان در جهان در کشور هند اتفاق می افتد.

37 درصد خودکشی زنان جهان در هند اتفاق می افتد

سلامت نیوز: یک روزنامه هندی نوشت: آخرین گزارش های مطالعاتی آشکار کرده است که 37 درصد از مجموع موارد خودکشی زنان در جهان در کشور هند اتفاق می افتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا به نقل ، محققان با بررسی وضعیت و شرایط خودکشی های انجام شده به دست زنان هندی، دریافتند که ازدواج زودهنگام یکی از عوامل نرخ بالای خودکشی در میان زنان هند است.


به گزارش روزنامه ایندین اکسپرس ،روزنامه مذکور به نقل از یک پژوهش که درمجله پزشکی معتبر لانست چاپ شده است خاطر نشان کرد که از مجموع تمام موارد خودکشی که در سال گذشته در جهان اتفاق افتاده است 37 درصد از مرگ و میر ناشی از خودکشی در بین زنان و 24 درصد در میان مردان ، در هند رخ داده است.
لانست یک هفته نامه پزشکی است که از سال 1823 در انگلستان چاپ می شود و حاوی پژوهش های میدانی در موضوعات مختلف روز پزشکی و سلامت از سرتاسر جهان می باشد. اطلاعات منتشر شده در این نشریه در بسیاری از برنامه ریزی ها توسط دولتها و سازمانی بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.


در گزارش این روزنامه هندی به نقل از مقاله انست ذکر شده است که در سال 2016 حدود 230 هزار نفر خودکشی کرده اند که 135 هزار نفر از این افراد را مردان و 95 هزار نفر را زنان تشکیل می دهند. این گزارش نشان می دهد که زنان متاهل بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی در هند، در میان افراد متعلق به همه مذاهب، مناطق جغرافیایی، طبقه اجتماعی و سن را تشکیل می دهند.


این روزنامه اظهار داشت: به خاطر ازدواج های از پیش تعیین شده و زودهنگام، مادر شدن در سنین بسیار جوان، وضعیت اجتماعی پایین، خشونت خانگی و وابستگی اقتصادی، ازدواج به معنای عدم دسترسی به رفتارهای حمایتی و دلیلی برای خودکشی در بین زنان است.
یک عضو کمیته اجرایی انجمن روانپزشکی هند که نامش ذکر نشده است در این مورد به روزنامه مذکور گفت: روش مقابله زنان با استرس با چگونگی مقابله مردان با استرس متفاوت است. به همین دلیل است که با وضعیتی عجیب رو به رو هستیم که در آن زنان خودکشی می کنند ولی مردان با آن به مقابله برمی خیزند.
این گزارش هشدار داد که سطح خطرناکی از جهل، برچسب زدن به افراد، فشارهای خانوادگی، نگرانی های حرفه ای و مالی و همچنین تاثیرات روزافزون رسانه های اجتماعی یک نسل از هندی ها را در معرض خطر قرار داده اند.


نزدیک به سه چهارم (71 درصد) از مرگهای خودخواسته در هند در خلال سالهای 1990 تا 2016 میلادی در میان زنان 15 تا 39 ساله اتفاق افتاده است.
این مطالعه می افزاید، شیوع این پدیده در بین بزرگسالانی که در سالهای جوانی خود قرار دارند بسیار هشدار دهند بوده و در واقع بحران بهداشت عمومی به شمار می آید.
راخی دندانا از بنیاد بهداشت عمومی هند و یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: فقدان دسترسی به امکانات بهداشت روان برای زنان می تواند عامل اصلی مرگ و میر ناشی از خودکشی باشد.


این گزارش خاطرنشان کرد که در جهان مردان بیشتر از زنان با خودکشی رو به رو هستند و این روندی است که در معیارهای جهانی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، در سال 2014، 76 درصد خودکشی ها در انگلیس توسط مردان انجام شده است. اما ، زنان هند بیش از سه برابر بیشتر از مردان به خودکشی اقدام می کنند.
محققان می گویند هرچند زنان در سراسر هند با انواع معضلات اجتماعی مواجه هستند، برای زنان جوان اغلب این مشکلات در خانه بوجود می اید و بسیاری از آنها ناامید به نظر می رسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha