سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 25360
سلامت نیوز :نشست شورای آداب اخلاق، میراث و طب سنتی با حضور وزیر بهداشت، معاون آموزشی، رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران و روسای دانشكده های طب سنتی برگزار شد.

 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی در ابتدای این نشست گفت: در حال حاضر دو دانشكده طب سنتی در دانشگاه های علوم پزشكی تهران و شهید بهشتی ایجاد شده است و با داشتن 150 دانشجوی PHD در رشته های مختلف یكی از مهم ترین دانشكده ها در دانشگاههای علوم پزشكی كشور است.

دكتر مرضیه وحید دستجردی ادامه داد: در حال حاضر با وجود دانشكده داروسازی و كلینیك طب سنتی در دانشگاه شهید بهشتی  افراد جامعه می توانند از خدمات پژوهشی و درمانی كه در این مراكز ارائه می شود بهره مند شوند.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 100 داروی سنتی در نظام دارویی كشور ابراز داشت: تعداد زیادی از داروهای سنتی در كشور تولید می شود به طوریكه با وجود 372 داروی گیاهی در ایران از منبع خوبی برخوردار هستیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی تصریح كرد: امروز حدود 3 درصد از تولید داروها را داروهای گیاهی تشكیل می دهد و سعی داریم تا این میزان را به دو برابر میزان فعلی برسانیم تا تعداد بیشتری از داروهای كشور با منشا گیاهی و طبیعی تولید شود و در دسترس بیماران قرار گیرد.

دكتر دستجردی تصریح كرد: ایجاد شهرك های دانشگاهی با رویكرد پژوهشی و سنتی كمك شایانی به میراث پزشكی و طب سنتی خواهد كرد چراكه با ایجاد تحولات گوناگون در زمینه شناسایی طب سنتی و به كارگیری تحقیقات به دست آمده با تحولات گوناگونی روبه رو خواهیم شد.

وی در پایان از وجود 1800 سوله گیاهی در كشور خبر داد و گفت: از لحاظ وجود داروهای گیاهی در كشور بسیار غنی هستیم به طوریكه بسیاری از كشورها مثل هند و چین از منابع غنی ما استفاده می كنند./204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha