سلامت نیوز :عمل جراحی «اپی لپسی» یا صرع برای اولین بار در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) با استفاده از آخرین روش‌های درمانی انجام شد.

پیرحسین كولیوند مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء با اعلام این خبر گفت: دو بیمار مبتلا به صرع مقاوم به درمان که سالها از این بیماری رنج می‌بردند، پس از طی اقدامات تشخیصی اولیه توسط پروفسور توماس نیكولاس‌ لمن رییس بخش مغز و اعصاب بیمارستان هلیوس برلین و دکتر طاهر طاهری معاون درمان مرکز تحقیقات علوم اعصاب بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) با استفاده از آخرین روش‌های آنالیزی در صرع تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

وی اظهار كرد: مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) در راستای درمان بیماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان (مقاوم به درمانهای رایج دارویی) اقدام به راه‌اندازی مرکز کنترل بیماری‌های صرع كرده است. این مرکز با استفاده از تجارب متخصصان داخلی و همکاری اساتید برجسته اروپایی به معاینه و درمان بیماران می پردازند.

كولیوند افزود: بیماران صرعی مقاوم به درمان پس از انجام اقدامات تشخیصی اولیه، پرتوشناسی و معاینات روانشناسی در صورت نیاز به جراحان مغز و اعصاب برای انجام اعمال جراحی فوق تخصصی صرع ارجاع داده می‌شوند.

مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) خاطرنشان كرد: این بیمارستان در آینده نزدیک قصد دارد با استفاده از تجهیزات پیشرفته جراحی مغز و اعصاب به راه اندازی روش‌های الکترودگذاری داخل جمجمه‌ای و تحریک الکتریکی مغز جهت درمان بیماری‌های صرع مقاوم به درمان اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha