موسسه تحقیقاتی ODI هشدار داد بر اساس آمار موجود، جهان تا سال ۲۰۳۰ بر اساس اهداف سازمان ملل موفق به ریشه‌کنی فقر نخواهد شد مگر اینکه روش‌های دیگری برای رسیدن به این هدف دنبال کند.

۲ برابر شدن تعداد افرادی که در فقر شدید زندگی می‌کنند

سلامت نیوز:موسسه تحقیقاتی ODI هشدار داد بر اساس آمار موجود، جهان تا سال ۲۰۳۰ بر اساس اهداف سازمان ملل موفق به ریشه‌کنی فقر نخواهد شد مگر اینکه روش‌های دیگری برای رسیدن به این هدف دنبال کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا ، بر اساس ارزیابی این موسسه حداقل ۴۰۰ میلیون نفر درآمد روزانه کمتر از ۱.۹۰ دلار دارند و بهبود این وضعیت در جهان فقط با تامین مالی آموزش، بهداشت و حمایت اجتماعی در فقیرترین کشورهای جهان امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش اکونومیک نیوز،محققان موسسه محاسبه کرده‌اند که فقیرترین کشورهای جهان سالانه با مبلغی بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار مشکل مالی روبرو هستند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته از کشورها با درآمد متوسط مشخص شد این کشورها ۱۰ برابر بیشتر کمک مالی نسبت به کشورهای کم درآمد دریافت می‌کنند.

مارکوس مانوئل از موسسه مالی ( ODI ) اظهار کرد: فقر را می‌توان از طریق سرمایه گذاری در سلامت، آموزش و حمایت اجتماعی به نصف کاهش دهد.

وی در بیانیه‌ای گفت: اهدا کنندگان کمک‌های نقدی باید روند کمک رسانی را به طور فزاینده‌ای به کشورهای با درآمد متوسط افزایش دهند تا این میزان ۱۰ برابر کمک‌های کنونی شود تا افراد نیازمند در کشورهای کم درآمد آن را دریافت کنند. البته این کمک باید در فقیرترین کشورها متمرکز شود.

وی افزود: با این روش جهان هدف سازمان ملل در تامین ۰.۷درصد درآمد ناخالص ملی در کمک به افراد نیازمند تامین شده و فقر شدید در ۱۲ سال آینده از بین خواهد رفت.

وی گفت: از سال ۱۹۹۰ تعداد افرادی که در فقر شدید زندگی می‌کنند بیش از دو برابر شده است و تا سال ۲۰۳۰ با تغییر در روش‌ها این رقم را به صفر نزدیک خواهیم کرد.

محققان دریافتند اگر تمام کشورها درآمد خود را از مالیات به حداکثر برسانند،  کشورهای کم درآمد و درآمد متوسط می‌توانند درآمد ۲ تریلیون دلار را به ۹.۴ تریلیون دلار در سال افزایش دهند.

این گزارش نشان داد که رشد اقتصاد جهانی می‌تواند به کاهش تعداد افرادی که در فقر زندگی می‌کنند کمک کند.

این گزارش توصیه می‌کند که اهداءکنندگان کمک‌های خود را به کشورهایی که قادر به پرداخت هزینه‌های عمومی برای پایان دادن به فقر شدید حتی پس از به حداکثر رساندن درآمد مالیاتی خود نیستند، اهدا کنند.

 براساس نتایج این گزارش، سهم کمک به کشورها با حداقل توسعه باید از ۲۹درصد به ۵۰درصد افزایش یابد تا دستیابی به هدف سازمان ملل محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha