دبیر انجمن متخصصین پوست و مو ایران گفت: هنگام گردگیری، ذراتی موسوم به فومیت (Fomite) در هوا پراكنده می‌شود كه می‌تواند سبب ایجاد آلرژی‌های مختلف در افراد به ویژه كودكان شود.

سلامت نیوز : دبیر انجمن متخصصین پوست و مو ایران گفت: هنگام گردگیری، ذراتی موسوم به فومیت (Fomite) در هوا پراكنده می‌شود كه می‌تواند سبب ایجاد آلرژی‌های مختلف در افراد به ویژه كودكان شود.

به گزارش فارس، محمد گلشنی با اشاره به اینكه، پوست مهمترین و گسترده‌ترین سد دفاعی بدن در برابر آسیب‌ها و بیماری‌ها است،گفت: از آنجایی كه اسیدیته (PH) پوست بین 5 تا 6 است باید مراقب بود تا این تعادل طبیعی به وسیله مواد شوینده و پاك كننده قلیایی یا اسیدی بر هم نخورد.

وی افزود: شست‌وشوی البسه، درها و دیوارها، ظروف و هر آنچه به عنوان دكوراسیون در منزل، نیاز به گردگیری دارد اگر چه با پیشرفت‌های تكنولوژیكی از طریق وسایل برقی یا ابزارهای فاقد نیاز به دخالت دست نظافت می‌شود، اما باید دانست كه استفاده از دستكش‌های دو لایه كه لایه داخلی آن نخی و لایه خارجی آن پلاستیكی و غیر قابل نفوذ است بهترین اقدام به شمار می‌رود.

دبیر انجمن متخصصان پوست و مو ایران گفت: هنگام گردگیری، ذراتی موسوم به فومیت (Fomite) در هوا پراكنده می‌شود كه می‌تواند سبب ایجاد آلرژی‌های مختلف در افراد به ویژه كودكان شود.

وی با بیان اینكه بهره‌گیری از جاروهای برقی با مكش و كیسه‌های استاندارد و سالم بهترین گزینه در مقابل استفاده از جاروهای دستی است، گفت: جاروهای دستی آلودگی‌ها را در هوا منتشر كرده و موجب بروز حساسیت‌های آلرژیك تنفسی یا پوستی می‌شود،‌كه قرمزی پوست و با سرفه و سوزش چشم و خارش آن از مهمترین پیامدهای اینگونه آلرژی‌ها است.

وی پیشنهاد كرد تا همه هموطنان در این روزها كه هنوز به دلیل هوای سرد، رطوبت كافی در محیط كار و زندگی وجود ندارد، از دستگاه بخور سرد كه وظیفه آن مرطوب كردن فضای منازل و تأمین لطافت و نرمی پوست بدن است، بهره بگیرند.

گلشنی افزود: همچنین افراد به ویژه كودكان و كهنسالان اعم از دارای پوست‌های خشك یا چرب باید از كرم‌های مربوط كننده مخصوص پوست‌های خشك یا چرب استفاده كنند، تا از خشكی پوست و عوارض آن دور باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha