چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 25369
سلامت نیوز :وزیر بهداشت گفت: شهرك دانشگاهی طب سنتی با هدف پژوهش و تحقیق برای گسترش طب و داروهای سنتی در كشور تأسیس می‌شود.

به گزارش فارس، مرضیه وحید دستجردی امروز در جمع خبرنگاران در محل وزارت بهداشت افزود: موضوع طب سنتی از نظر ساختاری جزء تشكیلات و مسئولیت‌های وزارت بهداشت است به همین منظور به زودی فردی به عنوان مشاور وزیر در امور آ‌داب، اخلاق و میراث فرهنگی منصوب می‌شود كه مباحث مربوط به طب سنتی هم در این مجموعه پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا 2 دانشكده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشكی تهران و شهید بهشتی راه‌اندازی شده است، همچنین گروه طب سنتی نیز در دانشگاههای علوم پزشكی شیراز، مشهد و كرمان هم تشكیل شده است و اكنون 150 دانشجو در این مراكز در رشته طب سنتی و داروسازی سنتی درحال تحصیل هستند.

وحید دستجردی گفت: كلینیك طب سنتی هم در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تأسیس شده و 5 كلینیك طب سنتی نیز در دانشگاه علوم پزشكی تهران راه‌اندازی شده است كه توسط اعضای هیئت علمی به مردم ارائه خدمت می‌دهند.

وزیر بهداشت افزود: كنگره بین‌المللی طب سنتی نیز به زودی برگزار می شود كه دبیرخانه آن در دانشگاه علوم پزشكی تهران است.

وی گفت: در زمان حاضر حدود 3 درصد داروهای تولیدی كشور گیاهی هستند و حدود 500 داروی گیاهی در كشور تولید می‌شود كه باید حداقل دو برابر شوند از این تعداد حدود 100 قلم تحت پوشش بیمه است و 372 قلم داروی دیگر از این مجموعه باید بیمه شوند.

وزیر بهداشت افزود: مصوبات و برنامه ریزی‌های متعددی برای گسترش و قوی‌تر شدن طب سنتی در كشور داریم از جمله آموزش اصول پرستاری سنتی و تغذیه سنتی به دانشجویان پرستاری و تغذیه، همچنین آموزش متون و تاریخ پزشكی نیز به دانشجویان رشته‌های پزشكی در دستور كار است كه آقای ولایتی كه در این زمینه كار كرده است نیز به ما كمك می‌كند.

وحید دستجردی ادامه داد: یكی از اقدامات ما در آینده این است كه شهرك دانشگاهی طب سنتی را با هدف گسترش پژوهش و تحقیقات در زمینه طب سنتی راه‌اندازی كنیم.

وی اضافه كرد: وزارت جهاد كشاورزی اعلام كرده است كه 1800 گونه گیاه دارویی در كشور داریم و از این نظر جزء كشورهای بسیار غنی در دنیا هستیم كه باید از این ظرفیت بزرگ استفاده كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha