سلامت نیوز :رئیس مركز تحقیقات پزشكی قانونی گفت: در دی امسال 148 نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوكسیدكربن جان خود را از دست دادند كه از این تعداد 112 نفر مرد و 36 نفر زن هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان پزشكی قانونی كشور، جابر قره‌داغی با اشاره به كاهش 14 درصدی مرگ ناشی از مسمومیت با گاز در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: با وجود كاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز در 10 ماهه امسال، متأسفانه میزان مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز مونوكسیدكربن در دی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته به نحوی كه رقم 94 نفر فوتی در دی سال گذشته به 148 نفر در دی ماه امسال رسیده است.

وی افزود: در 10ماهه امسال 497 نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوكسیدكربن جان خود را از دست دادند كه از این تعداد 355 نفر مرد و بقیه زن بودند.

قره‌داغی بیان كرد: بیشترین میزان مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونوكسیدكربن در دی امسال با رقم 37 نفر مربوط به استان تهران است كه از مجموع این افراد 29 نفر مرد و 8 نفر زن بودند.

رئیس مركز تحقیقات پزشكی قانونی در ادامه به هموطنان هشدار داد: با توجه به نزدیك شدن نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، مسافران در انتخاب اقامتگاه‌ها حتماً به ایمنی وسایل گرمازای به كار گرفته شده در این مراكز توجه لازم داشته باشند و از روشن كردن گازهای خوراك‌پزی در چادرهای مسافرتی جداً خودداری كنند.

وی بیان كرد: برای پیشگیری از گازگرفتگی با گاز مونوكسیدكربن باید در محل استفاده از وسیله گرمایشی، تهویه مناسب وجود داشته باشد، به نحوی كه امكان ورود هوای تازه به آن فضا و خروج مقداری از هوا یعنی رفت و آمد هوا وجود داشته باشد.

قره‌داغی خاطرنشان كرد: برای برقراری تهویه باید از لوله و كلاهك دودكش مناسب و هواكش برقی استفاده كرد تا همیشه منفذی برای ورود هوا به محل زندگی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha