چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 25374

دخانیات عامل اصلی و قابل پیشگیری مرگ و میر و ابتلا به بیماری‌ها در آمریكا است و طبق آمار جدید بیش از 400 هزار نفر در سال بر اثر كشیدن سیگار و پیامدهای آن جان خود را از دست می‌دهند اما با وجود انتشار این آمار و هشدارها، نوجوانان و جوانان هنوز هم سیگار می‌كشند.

سلامت نیوز :دخانیات عامل اصلی و قابل پیشگیری مرگ و میر و ابتلا به بیماری‌ها در آمریكا است و طبق آمار جدید بیش از 400 هزار نفر در سال بر اثر كشیدن سیگار و پیامدهای آن جان خود را از دست می‌دهند اما با وجود انتشار این آمار و هشدارها، نوجوانان و جوانان هنوز هم سیگار می‌كشند.

به گزارش ایسنا، سیگار كشیدن معمولا از سن نوجوانی آغاز می‌شود و تقریبا 80 درصد از بزرگسالان سیگاری اولین پك را در سن 18 سالگی به سیگار زده‌اند. در حالی كه بسیاری از مطالعات رابطه بین كشیدن سیگار و بروز ناتوانی حافظه و نقص توجه در بزرگسالان را تایید می‌كنند در این تحقیق جدید، متخصصان دانشگاه كالیفرنیا نحوه عملكرد مغزی نوجوانان سیگاری و غیر سیگاری را مورد مطالعه قرار داده و متوجه شده‌اند كه سیگار كشیدن می‌تواند موجب تغییرات مهمی در عملكرد مغز نوجوانان شود.

به گزارش مجله اینترنتی ساینس دیلی، این متخصصان متذكر شدند هر چه اعتیاد و وابستگی نوجوانان به نیكوتین بیشتر باشد از میزان فعالیت قشر مخ آن‌ها در ناحیه پیشانی كاسته می‌شود.

شرح این مطالعه در مجله «نورو سایكوفارماكولوژی» به چاپ رسیده است.

این یافته قطعا برای افراد سیگاری خبر خوشایندی نیست. از آنجا كه ادامه رشد این ناحیه از قشر مخ در یك دوره حیاتی از سن نوجوانی اتفاق می‌افتد، سیگار می‌تواند تاثیر جبران ناپذیری در رشد این ناحیه از مغز بر جای بگذارد و عملكرد مغز را به شكل نگران كننده‌ای دچار اختلال كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha