مدیرکل انتقال خون استان تهران از عزاداران حسینی خواست که در ایام محرم علاوه بر شرکت در طرح نذر خون، پلاسما و پلاکت هم به هموطنان خود اهدا کنند.

طرح نذر پلاسما و پلاکت خون در فاصله عاشورا تا اربعین

سلامت نیوز:مدیرکل انتقال خون استان تهران از عزاداران حسینی خواست که در ایام محرم علاوه بر شرکت در طرح نذر خون، پلاسما و پلاکت هم به هموطنان خود اهدا کنند.

به گزارش سلامت نیوز به آنا،سید مرتضی طباطبایی با اشاره به طرح نذر خون در ایام محرم اظهار کرد: باتوجه به اینکه در این ایام حجم گسترده‌ای از عزاداران حسینی به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند سال گذشته طرح نذر خون را داشتیم تا مردم در قالب این طرح از عاشورای حسینی تا اربعین، بتوانند خون خود را اهدا کنند.

وی افزود: امسال نیز علاوه بر اجرای طرح نذر خون، نذر پلاسما و پلاکت را مطرح کردیم تا مردم به جای اهدای خون بتوانند پلاسما که ماده حیاتی برای تولید داروهای مشتق از پلاسماست را در قالب طرح نذر پلاسما اهدا کنند. با اهدای پلاسما، بیماران داروهای مورد نیاز خود را از تولید داخل و پلاسمای داخلی تامین می‌توانند تأمین کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: امسال علاوه بر مرکز وصال که در سال‌های گذشته نیز فعال بود، چهار مرکز دیگر را هم فعال کردیم؛دو مرکز جامع در شرق و غرب تهران به نام مرکز جامع تهرانپارس و مرکز جامع ستاری، در روز تاسوعا از 8 صبح الی 12 شب و روز عاشورا از 7 صبح تا 8 شب فعال هستند. همچنین دو مرکز جدید نیز شامل مرکز جامع شهر ری و پل صدر در جنوب و شمال شهر، آماده خدمت‌رسانی به عزاداران و شهروندان تهرانی است.

طباطبایی یادآور شد: حجم خون مورد نیاز ما همیشه جمع‌آوری می‌شود، اما تعداد زیادی از مردم با این طرح، اهدای خون نذر کرده‌اند.

وی در ادامه در مورد استفاده از واحد سیار انتقال خون در روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز گفت: در شهرستان پیشوا یک واحد سیار در نظر گرفتیم؛ زیرا با توجه به انجام قمه‌زنی در این منطقه و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جایگزینی فرهنگ اهدای خون به‌جای قمه‌زنی، یک واحد سیار در این محدوده مستقر کرده‌ایم و آماده‌ایم که از خون کسانی که اهداکننده مناسبی هستند و خونشان قابلیت اهدا دارد، استفاده کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha