دبیر انجمن متخصصان پوست و مو ایران گفت : استفاده از دستکش های دو لایه که لایه داخلی آن نخی و لایه خارجی آن پلاستیکی و غیر قابل نفود است برای استفاده در کارهای مربوط به خانه تکانی ضروری است .

سلامت نیوز : دبیر انجمن متخصصان پوست و مو ایران گفت : استفاده از دستکش های دو لایه که لایه داخلی آن نخی و لایه خارجی آن پلاستیکی و غیر قابل نفود است برای استفاده در کارهای مربوط به خانه تکانی ضروری است .
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از انجمن متخصصین پوست ایران ،دکتر "محمد گلشنی" گفت : پوست مهمترین و گسترده‌ترین سد دفاعی بدن در برابر آسیب‌ها و بیماری‌ها است و از آنجایی که اسیدیته (PH) پوست بین 5 تا 6 است، باید مراقب بود تا این تعادل طبیعی به وسیله مواد شوینده و پاک کننده قلیایی یا اسیدی بر هم نخورد.
وی افزود: شست‌وشوی البسه، درها و دیوارها، ظروف و هر آنچه به عنوان دکوراسیون در منزل، نیاز به گردگیری دارد اگر چه با پیشرفت‌های تکنولوژیکی از طریق وسایل برقی یا ابزارهای فاقد نیاز به دخالت دست نظافت می‌شود، اما باید دانست که استفاده از دستکش‌های دو لایه که لایه داخلی آن نخی و لایه خارجی آن پلاستیکی و غیر قابل نفوذ است بهترین اقدام به شمار می‌رود.
دبیر انجمن متخصصان پوست و مو ایران گفت: هنگام گردگیری، ذراتی موسوم به فومیت (Fomite) در هوا پراکنده می‌شود که می‌تواند سبب ایجاد آلرژی‌های مختلف در افراد به ویژه کودکان شود.
وی یادآور شد : علاوه براین بهره‌گیری از جاروهای برقی با مکش و کیسه‌های استاندارد و سالم بهترین گزینه در مقابل استفاده از جاروهای دستی است زیرا جاروهای دستی آلودگی‌ها را در هوا منتشر می کنند و موجب بروز حساسیت‌های آلرژیک تنفسی یا پوستی می‌شو ند که قرمزی پوست و با سرفه و سوزش چشم و خارش آن از مهمترین پیامدهای این گونه آلرژی‌ها است.
وی پیشنهاد کرد که همه هموطنان در این روزها که هنوز به دلیل هوای سرد، رطوبت کافی در محیط کار و زندگی وجود ندارد، از دستگاه بخور سرد که وظیفه آن مرطوب کردن فضای منازل و تامین لطافت و نرمی پوست بدن است، بهره بگیرند.
گلشنی افزود: همچنین افراد به ویژه کودکان و کهنسالان اعم از دارای پوست‌های خشک یا چرب باید از کرم‌های مربوط کننده مخصوص پوست‌های خشک یا چرب استفاده کنند، تا از خشکی پوست و عوارض آن دور باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha