اگر موز را با ترکیبات خوب و سالمی ترکیب کنید به افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی‌های شکمی کمک کرده و در نتیجه به طور مؤثر و کاملاً طبیعی شما را به اندام دلخواهتان نزدیک می‌کند.

اسموتی موزی برای سوزاندن چربی‌های شکمی

سلامت نیوز: اگر موز را با ترکیبات خوب و سالمی ترکیب کنید به افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی‌های شکمی کمک کرده و در نتیجه به طور مؤثر و کاملاً طبیعی شما را به اندام دلخواهتان نزدیک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، اکثر افراد تصور می‌کنند که موز می‌تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود. اما این باور صحت ندارد چون موز علاوه بر خواص فوق‌العاده‌ای که برای بدن و سلامتی دارد همچنین کمک زیادی به روند کاهش وزن می‌کند. اگر موز را با ترکیبات خوب و سالمی ترکیب کنید به افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی‌های شکمی کمک کرده و در نتیجه به طور مؤثر و کاملاً طبیعی شما را به اندام دلخواهتان نزدیک می‌کند. با ما همراه باشید تا با این اسموتی چربی سوز آشنا شوید.

مواد لازم:
موز 1 عدد
ماست یونانی نصف لیوان
پودر زنجبیل نصف قاشق چای‌خوری
روغن نارگیل 1 قاشق غذاخوری
تخم کتان 1 قاشق غذاخوری

روش تهیه:
شما باید تمام مواد را در یک مخلوط‌کن ریخته و با هم میکس کنید تا کاملاً یکدست شود. سپس ترکیب حاصل را در یک لیوان مناسب بریزید. به همین سادگی نوشیدنی چربی سوز شما آماده می‌شود.
شما می‌توانید به طور روزانه و با شکم خالی (صبح بعد از بیدار شدن به صورت ناشتا) میل کنید. این نوشیدنی به شما کمک می‌کند که روزتان را به شکلی سالم شروع کنید؛ چون انرژی‌بخش است و متابولیسم بدنتان را فعال کرده و بدن را برای بقیه روز آماده می‌کند.
همچنین لازم است که در کنار مصرف این نوشیدنی فعالیت بدنی منظمی داشته باشید تا به نتیجه مطلوبی برسید و چربی‌های شکمی‌تان با سرعت بیشتری شروع به آب شدن بکند.

فواید ترکیبات اسموتی چربی سوز

حال که با طرز ترکیبات و طرز تهیه این اسموتی چربی سوز آشنا شدید بهتر است نگاهی به خواص آن بیندازیم. موز سرشار از فیبرها (2.6 گرم فیبر در 100 گرم موز) و در عین حال حاوی کالری است. اما یادتان باشد که میزان بالای فیبر به کاهش وزن منجر می‌شود. نتایج پژوهشی که به مدت 20 ماه روی تغذیه 252 زن انجام شده است نشان می‌دهد که هر گرم فیبر بیشتر در برنامه غذایی روزانه این خانم‌ها حدود 0.25 کیلوگرم از وزن آن‌ها را کاهش داده است. این تأثیر به دلیل خاصیت سیرکنندگی سریع فیبرها است که باعث می‌شود فرد در طولانی‌مدت کالری کمتری مصرف کند.


زنجبیل
بر اساس باورهای تب سنتی هند (آیورودا) مصرف ریشه زنجبیل می‌تواند به کنترل وزن کمک کند و جالب است که بدانید نتایج پژوهش‌های جدید نیز این ادعا را به اثبات رسانده است. نتایج پژوهشی که در سال 2014 در Journal of the Science and Food of Agriculture  به چاپ رسیده است نشان می‌دهد موش‌های آزمایشگاهی دارای اضافه وزن که «جینجرول»(یکی از ترکیبات زنجبیل) دریافت کرده‌اند بعد از مدت 30 روز راحت‌تر وزن کم کرده‌اند. علاوه بر این متخصصان مشاهده کردند که میزان قند خون این موش‌ها نیز کاهش پیدا کرده و ترشح هورمون لپتین در آن‌ها با افزایش مواجه بوده است. اگر نمی‌دانید لپتین چیست باید بگوییم که این هورمون نقش زیادی در ایجاد احساس سیری بعد از صرف غذا بر عهده دارد و به عبارت ساده‌تر هورمون سیری است.

روغن نارگیل
روغن نارگیل متفاوت‌ترین روغن در برنامه غذایی است. در حالی که اکثر مواد غذایی اساساً حاوی اسیدهای چرب با زنجیره طولانی هستند، روغن نارگیل تقریباً به طور کامل از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط تشکیل شده است. اسیدهای چرب با زنجیره متوسط به طور متفاوتی از دیگر چربی‌های با زنجیره طولانی تجزیه می‌شوند. این اسیدهای چرب به طور مستقیم از لوله گوارش به کبد فرستاده می‌شود که در آنجا به طور مستقیم برای انرژی استفاده می‌شوند و یا تجزیه شده و از طریق کلیه‌ها دفع می‌شوند. پژوهش دیگری نیز روی موش‌ها انجام شد و گروهی از آن‌ها با چربی‌هایی با زنجیره طولانی و گروهی دیگر با چربی‌هایی با زنجیره متوسط تغذیه شدند. نتایج بررسی‌ها نشان داد موش‌هایی که با چربی‌هایی با زنجیره متوسط تغذیه شدند 20 درصد وزن کمتری گرفتند و 23 درصد چربی بدنی‌شان کمتر شده است.

تخم کتان
تخم کتان با افزایش احساس سیری به کاهش وزن کمک می‌کند چون حاوی فیبر است. در نتیجه با مصرف آن شما کمتر غذا مصرف می‌کنید و آمادگی بیشتری برای کاهش وزن دارید. در سال 2012 نتایج پژوهشی که در دانشگاه کپنهاگ دانمارک انجام شد نشان داد اشتهای شرکت‌کننده‌هایی که نوشیدنی حاوی تخم کتان مصرف کردند به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد و خیلی زودتر احساس سیری کردند.
نتایج پژوهشی که در آکادمی چینی علوم پزشکی و کالج پزشکی اتحادیه پکن انجام شده نشان می‌دهد لیگنان ها یا همان ترکیبات فنولیک موجود در تخم کتان باعث میزان قند خون شده و این امر نیز به کاهش وزن و کنترل جهش انسولین کمک می‌کند. باید بدانید افزایش ترشح انسولین باعث انبار چربی‌ها و ریزه‌خواری‌های غیرارادی می‌شود.

یادتان باشد که
یادتان باشد که مصرف زیاد تخم کتان به افرادی که از دیورتیکول روده رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.
مصرف زیاد زنجبیل نیز برای خانم‌های باردار و افرادی که از بیماری‌های خونی مانند فشارخون بالا و غیره رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha