چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 25386

از مشكلات شایع دوران بارداری زنان یبوست است كه عواملی در ایجاد آن نقش دارد و مصرف مقدار زیاد غذاهای حاوی فیبر و نوشیدن آب فراوان در طول روز از راه های جلوگیری آن است.

سلامت نیوز :از مشكلات شایع دوران بارداری زنان یبوست است كه عواملی در ایجاد آن نقش دارد و مصرف مقدار زیاد غذاهای حاوی فیبر و نوشیدن آب فراوان در طول روز از راه های جلوگیری آن است.
 دكتر پرشنگ عبدی متخصص زنان، زایمان و نازایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از مشكلات شایع در دوران بارداری در زنان ایجاد یبوست است كه می تواند از عوامل ایجاد آن تغییرات هورمونال یعنی تغییر در میزان هورمونهای زنان باردار در دوران بارداری و همچنین مصرف قرص آهن كه برای رفع كم خونی مصرف می شود را برشمرد.

 وی با بیان اینكه برای جلوگیری از یبوست در زنان باردار نوشیدن مقدار زیاد آب تا 9 لیوان را در روز توصیه كرد افزود: زنان باردار برای جلوگیری یبوست مقدار زیادی از غذاهای حاوی فیبر نظیر میوه ها، سبزیجات، نان سبوس دار، حبوبات، آلو و آب آلو مصرف كنند.

 عبدی گفت: ورزش های منظمی كه به دستور پزشك توصیه می شود می تواند به حركات منظم روده كمك كند و همچنین حدود 20 تا 30 دقیقه شنا كردن یا قدم زدن تند در هفته 2 تا سه بار را برای جلوگیری از یبوست به زنان باردار لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha