سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 253871

دنبال کردن برخی عادات غذایی و ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی، می تواند ژن هایی را که سبب ذخیره چربی در بدن ما می شود، غیر فعال کند.

ژن های مقصر چاقی را با 5 گام برای همیشه خاموش کنید!

سلامت نیوز: دنبال کردن برخی عادات غذایی و ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی، می تواند ژن هایی را که سبب ذخیره چربی در بدن ما می شود، غیر فعال کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ازreadersdigest، در اینجا 5 گام کلیدی برای خاموش کردن ژن هایی که به افزایش وزن کمک می کنند، بیشتر معرفی شده است:

پیاده روی کنید: پیاده روی در صبح و در زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید هستید، منجر به کاهش وزن می شود آنهم بدون در نظر گرفتن این که شما چقدر فعالیت بدنی دارید یا چه میزان غذا می خورید. نور صبحگاهی خورشید اثر ژن های چاقی را بسیار کاهش می دهد و منجر به افزایش متابولیسم می شود.

آنتی بیوتیک را تا جایی که ممکن است نخورید: باکتری های مفید روده علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود وضعیت گوارش، سلامت مغز و حفظ سلامت کلی بدن، یک فایده دیگر هم دارند و آن کنترل ژن های چاقی است. این باکتری ها با کمک فیبر موجود در غذاها و تشکیل اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه این کار را انجام می دهند. زمانی که از آنتی بیوتیک ها استفاده می کنیم، باکتری های مفید روده از بین می روند و یا توانایی آنها برای ساختن اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه کاهش می یابد. پس دیگر نمی توانند ژن های چاقی را تحت کنترل خود داشته باشند.

چربی های اشباع و قند را کنار بگذارید: جالب است که بدانید تحقیقات جدید ثابت کرده اند که پیوند عمیقی بین مصرف قند و چربی و فعال شدن ژن های چاقی وجود دارد. مواد غذایی حاوی چربی های مضر حتی اگر کمترین میزان کالری را هم دریافت کنید، منجر به افزایش وزن می شوند. غذاهای چرب و قندها ژن های ذخیره سازی چربی را در بدن ما روشن می کنند.

ویتامین ها را بیش از حد مصرف نکنید: بنا به تحقیقات، سطح بالای ویتامین های گروه به با افزایش چاقی و دیابت همراه است. محققان ثابت کرده اند که شیرخشک های غنی شده با ویتامین ها می تواند ژن های چربی را فعال کند. مصرف مولتی ویتامین به طور روزانه خوب است اما افراط در مصرف آنها بدون آسیب نمی تواند باشد. بهتر است رژیم غذایی تان تمام نیازهای تغذیه شما را پوشش دهد و متعادل باشد تا نیازی به متوسل شدن به قرص های ویتامین نداشته باشید.

غذاهای کنسرو شده را فراموش کنید: تمام غذاهای کنسروی ترکیبی به نام بیسفنولAدارند که این ماده برای تهیه پلاستیک نرم، ظروف پلاستیکی و لایه داخلی قوطی کنسرو استفاده می شود. این ترکیب بر روی ژن های چاقی تاثیر می گذارد و انهم از طریق راهی که به داخل غذاهای اسیدی چرب مانند کنسرو گوجه فرنگی، کنسرو تن، و ... پیدا می کند. غذاهای کنسروی را کنار بگذارید و یا حداقل آنهایی را انتخاب کنید که بدون عبارتBPAهستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha