سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 253902

اضطراب به سلامتی روحی و جسمی ما صدمه می زند.می توان گفت رابطه اضطراب و پوست با یکدیگر آن چنان بد است که باید آن ها را در جنگ همیشگی تصور کرد.وقتی مضطرب هستید، مشکلات پوستی تان تشدید می شود.

اضطراب چه بر سر پوست می آورد؟

سلامت نیوز: اضطراب به سلامتی روحی و جسمی ما صدمه می زند.می توان گفت رابطه اضطراب و پوست با یکدیگر آن چنان بد است که باید آن ها را در جنگ همیشگی تصور کرد.وقتی مضطرب هستید، مشکلات پوستی تان تشدید می شود.

 
جوش
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،اگر مستعد جوش هستید، اضطراب آن را تشدید می کند. هرگز جوش های خود را نترکانید چون این کار می تواند به عفونت و ایجاد اسکار (فرورفتگی باقی مانده از جوش) منجر شود.کورتیزول یا همان هورمون اضطراب مانند هورمون آندروژن عمل می کند و باعث ایجاد جوش می شود. 
 راه حل: به طور منظم ورزش کنید، شب ها ۷ تا ۸ ساعت بخوابید و پیش از خواب، برنامه منظم و مناسبی برای پاک سازی پوست تان داشته باشید. علاوه بر این ها، با انجام یوگا یا مدیتیشن می توانید اضطراب خود را کم کنید.
پیری پوست
به گفته محققان می توان از سرعت پیری پوست کم کرد. اضطراب یکی از عوامل اصلی تسریع چین و چروک هاست. طبق نتایج تحقیقات، تولید هورمون های اپی نفرین، نوراپی نفرین و کورتیزول در بدن در زمان تجربه اضطراب، آسیب به دی ان ای را بیشتر و کار ترمیم آن را مختل می کند.
راه حل: استفاده از محصولات بهداشتی مناسب می تواند مؤثر باشد.
پسوریازیس
پسوریازیس نوعی بیماری خود ایمنی است که اضطراب می تواند آن را تشدید کند. در این بیماری، سیستم ایمنی بدن، سیگنال های اشتباهی می فرستد و این سیگنال ها باعث می شود سرعت رشد سلول های پوستی بیشتر از سرعت ریزش آن ها شود. درنتیجه پوست قرمز رنگ، خارش دار و پوسته پوسته می شود.
راه حل: پیدا کردن روش های مقابله با اضطراب برای کمک به کنترل پسوریازیس بسیار ضروری است. مدیتیشن تنها یکی از راه هایی است که می تواند به کنترل اضطراب کمک کند. تحقیقات نشان می دهد مدیتیشن و ذهن آگاهی در کاهش اضطراب نقش دارد و روند بهبود عوارض پوستی بیماری پسوریازیس را تسریع می کند.
  اگزما
ضایعات پوستی و خارش پوست، از نشانه های اگزما هستند. اگزما یا درماتیت آتوپیک با بیماری پسوریازیس متفاوت است. اگزما در اصل در اثر تضعیف سیستم ایمنی درونی بدن به وجود می آید. اضطراب تأثیر زیادی بر اگزما دارد. وقتی مضطرب هستید، غدد آدرنال، هورمون کورتیزول در بدن تولید  می کند. اگر سطح کورتیزول مدام بالا برود، این هورمون روی همه اندام های بدن به شدت تأثیر می گذارد. بنابراین پوست حساس و ملتهب می شود و حتی ممکن است تاول بزند یا پوسته پوسته شود.
 
شوره صورت
اضطراب یکی از عوامل تشدید کننده شوره صورت یا درماتیت سبوره ای است. اگرچه علت بروز شوره صورت هنوز کاملا مشخص نیست اما ممکن است نوعی واکنش التهابی به مالاسزیا باشد. مالاسزیا نوعی قارچ است که به طور طبیعی روی سطح پوست وجود دارد. اگرچه مالاسزیا روی پوست اغلب افراد وجود دارد اما تنها در یک دوم تا سه چهارم افراد ایجاد شوره صورت می کند.
 
اگرچه پرخوری یک مشکل پوستی محسوب نمی شود اما زمانی که مضطرب هستید ممکن است به خوردن غذاهای ناسالم رو بیاورید. خوردن مداوم تنقلات ناسالم می تواند به بدتر شدن پوست منجر شود. طبق تحقیقات، اضطراب باعث می شود کیفیت رژیم غذایی افراد کاهش و مصرف مواد قندی افزایش یابد. چنین مواد غذایی خود در بروز جوش و دیگر مشکلات پوستی نقش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha