17 محکوم به اعدام در یزد بخشیده شدند

سلامت نیوز:رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اختصاص سه شعبه از شعب شورای حل اختلاف در زندان‌های استان یزد برای پیگیری موضوع صلح و سازش گفت: 17 محکوم به اعدام در دو سال اخیر با صلح و سازش از قصاص نفس رهایی یافتند.

محمدرضا حبیبی در گفتگو با خبرگزاری آنا در پاسخ به‌سوالی درباره موارد صلح و سازش در پرونده‌های محکوم به قصاص نفس و بخشش اعدامی‌ها با اشاره به عزم دستگاه قضائی درخصوص ترویج فرهنگ صلح و سازش اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع، دادگستری استان یزد 3 شعبه از شعب شورای حل اختلاف استان را در زندان‌های شهر مستقر کرده تا به‌صورت ویژه به‌موضوع صلح و سازش در مورد پرونده‌های محکوم به قصاص و در جهت بخشش اعدامی‌ها رسیدگی کنند.


وی با بیان این‌که دو شعبه از مجموعه شورای حل اختلاف در زندان مرکز استان و یک شعبه در زندان شهرستان ارکان مستقر شده است، ادامه داد: با تلاش شورای حل اختلاف و دادگستری استان یزد در دو سال گذشته 17 نفر از کسانی‌که حکمشان اعدام بود، به صلح و سازش ختم شد و این افراد توانستند به کمک شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان رضایت شاکیان را جلب کنند و از اجرای حکم قصاص نفس رهایی یابند. پنج نفر از 17 نفری که قرار بود اعدام شوند، در 6 ماه ابتدایی امسال از اجرای حکم رهایی یافتند؛ بنابراین نسبت به سال گذشته در مورد پرونده‌هایی که به صلح منجر شده، افزایش داشته‌ایم.


رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: امیدواریم با رویکردی که دستگاه قضائی در این مورد در پیش گرفته، روزبه‌روز شاهد افزایش گذشت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها باشیم؛ در حقیقت افرادی که با گذشت شاکیان به جامعه برمی‌گردند، این فرصت را غنیمت شمرده و در جهت رسیدن به کمال خود قدم بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha