نتایج یک تحقیق علمی در انگلیس نشان می دهد، نزدیک به نیمی از بیماران سرطانی به دلیل آثار جانبی شیمی درمانی جان خود را از دست می دهند.

نیمی از مبتلایان به سرطان به دلیل عوارض جانبی درمان می میرند

سلامت نیوز: نتایج یک تحقیق علمی در انگلیس نشان می دهد، نزدیک به نیمی از بیماران سرطانی به دلیل آثار جانبی شیمی درمانی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایرنا از شبکه روسیا الیوم، این پژوهش شامل بیمارانی می شد که تنها یک ماه دوران شیمی درمانی خود را می گذراندند.

پژوهشگران تاکید کردند، با وجود آن که شیمی درمانی یک شیوه درمانی مهمی در معالجه بیماری سرطان به شمار می رود، اما به دلیل اینکه در این روش از داروها با دوز بالا استفاده می شود و عوارض جانبی زیادی دارند، به همین دلیل بسیار مهم است که متخصصان این رشته میان عوارض و سلامتی بیمار توازن برقرار کنند

سرطان یک نوع بیماری است که شامل رشد سلولی غیر طبیعی می‌شود که در بافت‌ها و ارگان‌های خاصی از بدن شروع می‌شود و به سایر قسمت‌های بدن گسترش می‌یابد و نهایتا به نارسایی آن ارگان و مرگ فرد منتهی می‌شود. با توجه به پیشرفت پزشکی، در حال حاضر درمان سرطان تنها در مراحل اولیه ممکن است، اما در صورت تشخیص دیر هنگام این بیماری، درصد بهبودی بیمار کمرنگ تر خواهد شد.

 از شایع ترین انواع سرطان می توان به سرطان دهانه‌ی رحم، سینه، مقعد، کلیه، مثانه و غیره اشاره کرد.کشورهای دانمارک، فرانسه، استرالیا، بلژیک، نروژ، آمریکا، ایرلند، کره جنوبی و هلند از جمله کشورهایی هستند که بیشترین شمار مبتلایان به سرطان را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha