سلامت نیوز :مسئول كمیته آموزش همگانی تغذیه با بیان این كه تغذیه غیر صحیح در نوروز عوارضی مانند افزایش چربی‌های نامطلوب در خون، افزایش فشار خون و حتی اختلالات قلبی عروقی را به همراه دارد، گفت: چاقی و یبوست نیز از عوارض بی‌توجهی به تغذیه صحیح در نوروز است.

برلیانت بزرگمهر در گفت وگو با ایسنا، افزود: افراد باید روزانه 2 تا 4 سهم میوه مصرف كنند. یك میوه متوسط یك سهم و دو میوه كوچك نیز یك سهم محسوب می‌شود.

وی توصیه كرد: برای پذیرایی در نوروز از شیرینی‌های خشك و معمولی استفاده كنید. در مصرف آن نیز افراط نكنید و بیشتر میوه بخورید البته استفاده بیش از حد از میوه‌های شیرین به چاقی منجر می‌شود.

بزرگمهر با اشاره به آجیل‌های نوروزی اظهار كرد: آجیل خام یا بو داده بی‌نمك برای پذیرایی بهتر است چرا كه نمك آجیل برای سلامت بدن مضر است.

وی با تاكید بر ضرورت مصرف آب كافی در ایام نوروز گفت: ‌در این روزها به منظور پیشگیری از یبوست باید 6 تا 8 لیوان آب نوشید. علاوه بر آن لازم است از تعطیلات نوروزی برای پیاده روی و ورزش كردن استفاده كرد.


بزرگمهر تاكید كرد: افراد عادات غذایی خود را در نوروز تغییر ندهند و در خوردن غذاهای چرب افراط نكنند.

مسئول كمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه با بیان اینكه در سفرهای نوروزی بهتر است تا حد امكان غذا همراه خود داشته باشیم، گفت: انواع ساندویچ‌های خانگی مانند پنیر، گردو، خیار و گوجه را می‌توان در مسیر سفرهای نوروزی مصرف كرد البته مواد غذایی را باید در مكانهای خنك نگهداری كرد.

وی در پایان اظهار كرد: اگر قصد صرف غذا در رستورانهای بین راهی را داریم باید از بهداشتی بودن آنها اطمینان حاصل كنیم. علاوه بر آن به كاركنان رستوران سفارش پخت غذاهای كم چرب و فاقد نمك زیاد را بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha