چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 25403
سلامت نیوز : قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ظرفیت قانونی زندان‌ها براساس سیاست‌های مجازاتی سنگینی كه طی 11 ماه گذشته داشتیم دچار اختلال شده است چرا كه عدد سنگینی به تعداد زندانیان مواد مخدر اضافه شده است.

طاها طاهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر یك تصوری از مقابله با مواد مخدر دارد و مردم یك حس دیگری از این موضوع دارند.

وی افزود: تصور ما این است كه اگر این 425 تن مواد مخدر را طی 11 ماه گذشته كشف نمی‌كردیم چه فاجعه‌ای در سطح ملی اتفاق می‌افتاد. اما حس مردم این است كه توزیع‌كننده مواد مخدر سر كوچه‌ها و برزن‌هاست و دسترسی به مواد مخدر بسیار آسان است.

طاهری با بیان اینكه حل این دو مسئله بسیار سخت است تصریح كرد: باید ضمن اینكه سهل‌انگاری در شبكه‌های بزرگ مواد مخدر نداشته باشیم از طرف دیگر به انتظارات به حق مردم هم پاسخ دهیم.

وی اضافه كرد: در حال حاضر ظرفیت قانونی زندانها بر اساس سیاست‌های سختگیری كه طی 11 ماه گذشته داشتیم دچار اختلال است و عدد سنگینی به تعداد زندانیان مواد مخدر اضافه شده است بنابراین دیگر معتادان را به زندان نمی‌بریم و به مراكز اقامت اجباری برده می‌شوند كه راه‌اندازی این مراكز بار مالی و اجرایی جدی برای ستاد ایجاد كرده است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان كرد: با این وجود اولویت اول ستاد مبارزه با مواد مخدر پاسخگویی به مطالبات مردم است. مردم باید احساس كنند كه دسترسی به مواد مخدر كم شده و اگر فرزندشان مبتلا به اعتیاد شد می‌توانند به راحتی درمان آن را در پیش گیرند.

وی اضافه كرد: در حال حاضر 10 میلیون نفر از مردم درگیر مسئله اعتیاد هستند اما كارهایی كه انجام شده است كم نیست و برنامه‌های ستاد به سمت جلوگیری از بروز اعتیاد برده شده است كه اثرات آن به زودی دیده نمی‌شود و عمر این كارها كمتر از یك سال است.

طاهری یادآور شد: برنامه پنجم توسعه در ستاد مبارزه با مواد مخدر به تصویب رسیده و دستگاه‌های اجرایی وظیفه‌شان مشخص شده است. امسال در تشدید مجازات و برخورد قاطع با سرات قاچاق مواد مخدر، قوه قضاییه شاهكار عملیاتی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha