شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

دو کارگر کارخانه آلومینیوم که 9 سال قبل نگهبان 15 ساله‌ای را به قتل رسانده بودند به دار مجازات آویخته شدند.شامگاه 20 شهریور سال 88 جنایتی هولناک در کارخانه آلومینیوم اطراف ورامین رخ داد. جسد نگهبان 15 ساله روی زمین افتاده بود و دو مرد جوان گالن بنزین را داخل کارخانه خالی می‌کردند. یک کبریت باعث شد تا شعله‌های آتش زبانه بکشد. دستان دو مرد جوان در این آتش سوزی سوخت اما قبل از رسیدن همسایه‌ها فرار کردند.

سلامت نیوز: دو کارگر کارخانه آلومینیوم که 9 سال قبل نگهبان 15 ساله‌ای را به قتل رسانده بودند به دار مجازات آویخته شدند.شامگاه 20 شهریور سال 88 جنایتی هولناک در کارخانه آلومینیوم اطراف ورامین رخ داد. جسد نگهبان 15 ساله روی زمین افتاده بود و دو مرد جوان گالن بنزین را داخل کارخانه خالی می‌کردند. یک کبریت باعث شد تا شعله‌های آتش زبانه بکشد. دستان دو مرد جوان در این آتش سوزی سوخت اما قبل از رسیدن همسایه‌ها فرار کردند.

گزارش یک آتش سوزی
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،دقایقی بعد مرد میانسالی هراسان با آتش نشانی تماس گرفت و از آتش سوزی در کارخانه خبر داد. با این تماس مأموران آتش نشانی بلافاصله خود را به محل رسانده و به اطفای حریق پرداختند.در این میان آنان با جسد نیمه سوخته پسر نوجوانی مواجه شدند که به گفته اهالی محل نگهبان 15 ساله کارخانه آلومینیوم بود. با کشف جسد پسر نوجوان موضوع بلافاصله به بازپرس کشیک قتل و تیم تحقیق اعلام شد. لحظاتی بعد تیم بررسی صحنه جرم در محل حاضر شدند.متخصصان پزشکی قانونی با مشاهده جسد پسر نوجوان اعلام کردند که مرگ او بر اثر خفگی بوده و به قتل رسیده است. این درحالی بود که کارشناسان آتش نشانی نیز حریق را عمدی اعلام کردند.در ادامه بررسی‌ها مشخص شد گوشی تلفن همراه و ساعت مچی مقتول نیز به سرقت رفته است. با برملا شدن راز سرقت وسایل قربانی، از سوی تیم تحقیق فرضیه جنایت به خاطر سرقت مطرح شد.
صبح روز بعد از حادثه کارآگاهان جنایی به سراغ کارگران کارخانه رفته و به تحقیق از آنها پرداختند و به دو مرد جوان ظنین شدند. با آنکه کارگران خروج شبانه آنها را از کارخانه دیده بودند و از سویی صبح بموقع در محل کارشان حضور داشتند اما سوختگی روی دست هایشان این احتمال را برای پلیس مطرح کرد که در جنایت نقش داشته‌اند.دو مرد جوان که یکی از آنها ایرانی و دیگری افغان بودند، ادعا کردند که در این جنایت نقشی نداشته و سوختگی دست هایشان برای چند روز قبل بوده است.اما متخصصان پزشکی قانونی در بررسی‌های خود اعلام کردند که از زمان سوختگی دســـــــــــت‌ها کمتر از 24 ساعت می‌گذرد. فرضیه قتل نگهبان 15 ساله زمانی پررنگ شد که گوشی تلفن همراه و ساعت مچی مقتول نیز در مخفیگاه یکی از متهمان کشف شد.

اعتراف به جنایت
دو مرد جوان به ناچار به جنایت شبانه به خاطر پول اعتراف کردند. یکی از آنها در تحقیقات گفت: از آنجایی که افغانها همیشه پول هایشان را نزد خودشان نگهداری می‌کنند تصور می‌کردیم که نگهبان کارخانه هم پول زیادی به همراه داشته باشد، چرا که او مدت زیادی بود در این کارخانه کار می‌کرد و شب‌ها هم در کارخانه می‌ماند.او ادامه داد: هر دوی ما اعتیاد شدید به مواد مخدر داشتیم و همین مسأله ما را بیشتر وسوسه می‌کرد تا به پول‌های نگهبان کارخانه دستبرد بزنیم، اما می‌دانستیم که اگر از او سرقت کنیم ماجرا خیلی زود لو می‌رود. برای همین تصمیم گرفتیم اول او را به قتل برسانیم و بعد از آن پول هایش را سرقت کنیم. با کمک همدیگر نگهبان 15 ساله را خفه کردیم اما بعد متوجه شدیم که هیچ پولی ندارد، برای آنکه دست خالی برنگردیم ساعت مچی و گوشی تلفن همراهش را سرقت کردیم. برای اینکه کسی به ما شک نکند کارخانه را آتش زده و فرار کردیم. فردای روز حادثه هم مثل همیشه به سر کار برگشتیم، می‌دانستیم که اگر به محل کارمان برنگردیم به ما مشکوک می‌شوند اما نمی‌دانیم از شانس بد ما بود یا اینکه خون مقتول دامنگیرمان کرد که دست هایمان در این ماجرا سوخت.

قصاص برای دو متهم
با اعتراف دو متهم به جنایت آنها به بازسازی صحنه پرداخته و پرونده برای صدور حکم به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. از آنجا که هر دوی آنها دست به جنایت زده بودند، قضات دادگاه کیفری دو متهم را به قصاص، رد مال و 10 سال حبس به خاطر سرقت محکوم کردند. این حکم در شعبه 6 دیوان عالی کشور تأیید شد،اما با تأیید این حکم اجرای قصاص آنها با مشکل مواجه شد. خانواده نگهبان 15 ساله باید به خاطر قصاص دو متهم تفاضل دیه پرداخت می‌کردند. اما از آنجایی که توانایی پرداخت تفاضل دیه را نداشتند آنها درخواست کردند که از بیت المال این پول پرداخت شود. دادگاه کیفری استان تهران با درخواست خانواده اولیای دم موافقت کرده و تفاضل دیه پرداخت شد. بدین ترتیب پرونده این جنایت هولناک با اعدام هر دو مرد جوان در سحرگاه چهارشنبه 14 شهریور بسته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha