سلامت نیوز :عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت هنوز گزارش عملكرد سالانه خود را به مجلس ارائه نكرده است لذا نمی‌توان در مورد عملكرد این مجموعه اظهار نظر كرد.

عبدالعزیز جمشیدزهی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: وزارت بهداشت هنوز درباره عملكرد سالانه خود گزارشی به مجلس ارائه نكرده است. اكنون در پایان سال است و باید در سال بعد وزارت بهداشت گزارش عملكرد خود را ارائه دهد.

جمشیدزهی تصریح كرد: با توجه به بودجه‌ای كه در اختیار وزارت بهداشت طی سال گذشته و امسال قرار گرفت، نگران ارائه بهینه خدمات سلامت هستیم چرا كه بودجه كافی نیست و مجلس هم همین دغدغه را دارد لذا 10 درصد هزینه حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید در اختیار بخش سلامت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینكه باید بحث‌های سلامت در 5 اولویت اول كشور قرار می‌گیرد، گفت: هر چند كه در افزایش بودجه سال جدید گفته می‌شود وزارت رفاه و بهداشت جزء اولین‌ها هستند اما عملاً این ادعا واقعی نیست و گزارشی كه سازمان مدیریت( معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری) در كمیسیون بهداشت ارائه داد گزارشی سوری بود و عملاً وزارت بهداشت و درمان با مشكل مالی در سال آینده مواجه است.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان كرد: با توجه به مصارف آب و برق كه در مراكز بهداشتی و درمان تحمیل خواهد شد در سال آینده وضعیت بدتری از نظر بودجه را شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha