رییس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت برچسب‌گذاری محصولات و فرآورده‌های غذایی ارگانیک و تدوین ضوابطی در این زمینه توضیح داد.

سودجویی با نام "غذای ارگانیک"/دستورالعمل وزارت بهداشت در مراحل نهایی تدوین

سلامت نیوز:رییس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت برچسب‌گذاری محصولات و فرآورده‌های غذایی ارگانیک و تدوین ضوابطی در این زمینه توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر غلامرضا اصغری  درباره برچسب‌گذاری محصولات ارگانیک، گفت: طبیعتا هر کسی که ادعا می‌کند محصولش ارگانیک است، باید ارگانیک بودن محصولش محرز شده و سپس بر روی محصولش برچسب ارگانیک را نصب کند.

وی افزود: باید توجه کرد که تولید محصول ارگانیک شرایط سختی دارد. در حال حاضر مشکل ما فرآورده‌هایی است که در واقع ارگانیک نیستند، اما برای بازاریابی ادعا می‌شود که محصولاتی ارگانیک هستند. محصول ارگانیک، محصولی است که در تولید آن نه کود شیمیایی استفاده شده باشد و نه سم. تولید چنین محصولی نیز شرایط خیلی خاصی می‌خواهد.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ضابطه و گایدلاین برچسب‌گذاری محصولات ارگانیک، مشخص می‌کند چه فرآورده‌هایی اجازه دارند برچسب ارگانیک را نصب کنند، در مرحله نهایی تدوین قرار دارد، افزود: در این زمینه به همکاری بین بخشی نیاز است و وزارت جهاد کشاورزی هم باید کمک کند تا مشخص شود که واقعا در پروسه تولید محصولات ارگانیک، سم استفاده نشده است.

اصغری تاکید کرد: در عین حال باید توجه کرد که در محصولات ارگانیک، تمایل به نصب برچسب برعکس محصولات تراریخته است؛ در محصولات تراریخته کسی نمی‌خواهد روی محصولش برچسب بزند. زیرا فروشش کاهش می‌یابد، اما از طرفی همه تمایل دارند روی محصول‌شان برچسب ارگانیک بودن نصب کنند. بنابراین باید ضوابطی در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha