اگر گیاه‌خوارید و نه تنها با خوردن گوشت، لبنیات و تخم‌مرغ میانه‌ای ندارید، بلکه به تزریق مکمل‌های ویتامین هم اعتقادی ندارید، شاید باور سفت و سختتان به تامین نیازهای بدن با منابع گیاهی، به مرور حافظه‌تان را پاک کند و جسمتان را هم با مشکلات متعددی درگیر کند.

برای جلوگیری از پاک شدن حافظه چی بخوریم؟

سلامت نیوز: اگر گیاه‌خوارید و نه تنها با خوردن گوشت، لبنیات و تخم‌مرغ میانه‌ای ندارید، بلکه به تزریق مکمل‌های ویتامین هم اعتقادی ندارید، شاید باور سفت و سختتان به تامین نیازهای بدن با منابع گیاهی، به مرور حافظه‌تان را پاک کند و جسمتان را هم با مشکلات متعددی درگیر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، کمبود ویتامینB12 که یکی از ویتامین‌های گروه B به‌شمار می‌رود، عوارض متعددی با خود به همراه می‌آورد و باید بدانید که در منابع گیاهی، هیچ ردی از این ویتامین را نمی‌توانید پیدا کنید.


اگر باردار هستید...
اگر گیاه‌خوارید و قصد باردارشدن دارید، حتما موضوع را با پزشکتان درمیان بگذارید. یادتان نرود که کمبود مواد مغذی، در ماه‌های بارداری، به بدن خود شما و در دوران شیردهی به بدن فرزندتان آسیب می‌زند. شما برای سالم عبورکردن از این دوران، به مصرف میزان کافی ویتامین‌ها و موادمعدنی نیاز دارید و مطمئن باشید که ویتامینB12 ، یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که هر روز باید در رژیم غذایی‌تان جا دهید.
 
کمبود ویتامین B12 دارید؟
کمبود این ویتامین، خود را با نشانه‌های متعددی به شما نشان می‌دهد. اگر
1-ضعف، خستگی یا سرگیجه کلافه‌تان کرده
2-تپش قلب و تنگی‌نفس دارید
3-رنگ پوستتان پریده است
4-یبوست، اسهال و از دست‌دادن اشتها سراغتان آمده یا اینکه زیاد نفخ می‌کنید
5-مشکلاتی مانند بی‌حسی یا احساس سوزن‌شدن، ضعف عضلات و مشکلات راه رفتن سراغتان آمده
6-بینایی‌تان ضعیف ‌شده
7-احساس افسردگی می‌کنید
8-حافظه‌تان ضعیف شده
9-گرفتار اختلالات خواب شده‌اید
10-خونریزی لثه
احتمالا ویتامین B12 بدنتان کم شده است.
 
چه باید کرد؟
شما با انجام یک آزمایش خون، می‌توانید از کمبود ویتامین B12 بدنتان باخبر شوید و در صورتی که آزمایش‌ها، از بحران فقر این ویتامین خبر داد، حتما با تزریق دوز مناسب ویتامین B12 و انتخاب مکمل‌های دارویی مناسب، برای جبران این کمبود تلاش کنید. گذشته از دارودرمانی، شما نیاز به اصلاح رژیم غذایی‌تان دارید. غلات غنی‌شده، گزینه‌های خوبی برای گیاه‌خواران به شمار می‌روند. پس ارگانیک و غیر دست‌کاری‌بودن خوراکی‌ها را فراموش کنید و به جای غلات بکر، سراغ گزینه‌های غنی‌شده با ویتامینB12  بروید. اگر تصمیم به قطع گیاه‌خواری یا واردکردن برخی منابع حیوانی به رژیم نیمه‌گیاهی‌تان گرفته‌اید، باید بدانید که ویتامین B12را در جگر گاو و مرغ، ماهی‌های سالمون، ساردین، تن و قزل‌آلا، ماست و شیرخام، بوقلمون، تخم‌مرغ، فیله‌ گوشت گاو و گوشت بره می‌توانید پیدا کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha