چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 25413
امروزه پژوهش های علمی نشان می دهد كه از هر ۹ نفر به ظاهر سالم، یك نفر برخی از علائم ابتلا به بیماری های كلیوی مزمن را دارد.

از حدود 5 سال پیش انجمن جهانی بیماری های كلیه روز دهم مارس ، 19 اسفندماه هر سال را به عنوان روز جهانی كلیه برگزیده تا در این روز اطلاع رسانی كافی درباره بیماری های كلیوی به مردم صورت گیرد.

براساس این گزارش هر ساله یكی از موضوعات مربوط به بیماری های داخلی كلیه به عنوان شعار سال انتخاب می‌شود كه شعار امسال "با حفاظت از كلیه ها، قلب خود را نجات دهید" اعلام شده است.

بر اساس تحقیقات جهانی، بیماری مزمن كلیه و بیماری های غیرمزمن دیگر، زندگی بسیاری از مردم دنیا را با خطر جدی مواجه كرده است و شناسایی زودهنگام و پیشگیری، نخستین گام حیاتی برای رسیدن به دو هدف اصلی در این زمینه است كه یكی از آنها افزایش آگاهی عموم مردم درباره بیماری های مزمن كلیه و دیگری افزایش توجه مقامات ارشد دنیا و كشورها به خطرات و عوارض جدی این بیماری است.

گفتنی است همایش علمی نارسایی مزمن كلیه و عوارض قلبی عروقی فردا در دانشگاه علوم پزشكی تهران با حضور جمعی از مدیران، پزشكان، پرستاران و دانشجویان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha