یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 254171

سکته مغزی در زنان بیشتر از مردان است و تاکنون به این مسئله زیاد اشاره نشده است که در ایم مطلب با جزئیات بیشتر به آن پرداخته می شود.

چرا سکته مغزی در زنان بیشتر است؟

سلامت نیوز:  سکته مغزی در زنان بیشتر از مردان است و تاکنون به این مسئله زیاد اشاره نشده است که در ایم مطلب با جزئیات بیشتر به آن پرداخته می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، سکته مغزی زنان را بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار می دهد. طی یک بررسی عوامل تشدید کننده سکته مغزی در زنان مشخص شد. این مسئله که زنان بیشتر از مردان از سکته مغزی رنج می برند و مرگ و میر در بین زنان بیشتر از مردان است مسئله ای است که اشاره زیادی به آن نشده است.

با افزایش سن خانم ها به عنوان اولین نشانه های بیماری قلبی و عروقی بیشتر دچار سکته مغزی می شوند تا حمله قلبی. سوالی که مطرح است این است که چرا خانم ها بیشتر از آقایان دچار سکته مغزی می شوند؟ عوامل تشدید کننده سکته مغزی در خانم ها چیست؟

سالانه بیش از 55 هزار زن در امریکا دچار سکته مغزی می شوند. این مشکل مهم ترین عامل ناتوانی و سومین عامل مرگ و میر در بین زنان است.

عوامل تشدید کننده ای که باعث سکته مغزی در زنان می شوند عبارتند از:

    شروع قاعدگی قبل از 10 سالگی
    یائسگی قبل از 45 سالگی
    کاهش سطح هورمون دی هیدرو اپی آندروسترون  DHEA
    مصرف قرص های ضد بارداری

سابقه ابتلا به پیامدهای بارداری نیز خطر بروز سکته مغزی را افزایش می دهد. این پیامدها عبارتند از دیابت حاملگی و فشار خون بالا که بلافاصله بعد از بارداری اتفاق می افتد.

برخی از این عوامل رایج هستند و محققان تاکید می کنند که برخی از خانم ها که مبتلا به یک یا دو مورد از این عوامل هستند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به سکته مغزی هستند. به هرحال لازم است که همه به ویژه پزشکان از عوامل تشدید کننده سکته مغزی آگاه باشند.

خانم هایی که این عوامل تشدید کننده را در خود دارند، باید به طور منظم و با دقت تحت معاینه قرار بگیرند و همچنین انگیزه برای انتخاب یک سبک زندگی سالم برای مقابله با این مشکل را پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha