یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 254175

داشتن پوستی با جنس خشک بویژه در صورت، عامل عصبانیت خیلی از خانم‌هاست.

رهایی از پوست خشک

سلامت نیوز: داشتن پوستی با جنس خشک بویژه در صورت، عامل عصبانیت خیلی از خانم‌هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، آرایش روی آن خوب نمی‌نشیند، زود زخم می‌شود و در زمستان پوسته پوسته می‌شود. اما علاوه بر این، پوست خشک زودتر پیر و چروک می‌شود و در مقابل بسیاری از بیماری‌ها، آسیب‌پذیرتر است. برای نگهداری از این نوع پوست، درست مانند تمام اعضای بدن، مراقبتها و عادت‌های ویژه‌ای مورد نیاز است که چند مورد از آنها را با هم می‌خوانیم.

هرگز از صابون برای شستن پوست استفاده نکنید. پوست خشک معمولاً نیازی به شست‌و‌شو ندارد، مگر در مواقعی که واقعاً کثیف یا آلوده باشد. بنابراین فقط با شوینده مخصوص و روزی یک بار صورت خود را بشویید. شستن بیشتر از این مقدار، به خشکی پوست اضافه کرده و باعث تحریک آن می‌شود.

  به جای استفاده روزانه از کرم‌های آرایشی، مرطوب‌کننده بزنید، هر روز آرایش نکنید.
 مواد شیمیایی  موجود در کرم پودرها و پن‌کیک‌ها  به پوست آسیب می‌زنند و هم باعث ایجاد جوش می‌شوند، روزی دو بار (بسته به میزان خشکی پوست تان) کرم مرطوب‌کننده بزنید. اگر مجبور هستید که آرایش کنید، حتماً کرم‌های مخصوص پوست خشک بخرید.
 مکرراً به حمام نروید. تعداد دفعات حمام را به دو روز در میان کاهش دهید و به هیچ عنوان دوش آب داغ نگیرید. آب داغ موجب تحریک پوست صورت و بدن می‌شود و زخم‌های ناشی از خشکی را تشدید می‌کند.
 روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل با خواص نرم کنندگی‌اش می‌تواند فضاهای میان سلول‌های پوستی را پر و سطح پوست را نرم و صاف کند. این روغن را می‌توانید هر روز به هر ناحیه‌ای از بدن‌تان بمالید؛ از جمله نواحی اطراف دهان و زیر چشم‌های‌تان. برای استفاده از روغن نارگیل برای تسکین خشکی پوست بدن به انجام آماده‌سازی‌های پیچیده نیاز نیست، یعنی لازم نیست این روغن را با مواد دیگر ترکیب کنید. روغن نارگیل برای استفاده روزمره به اندازه کافی ملایم و بی‌خطر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha